szerző:
hvg.hu

Bár ez elektronikus fuvarlevél márciustól élesben megy, az egyik fő felhasználó szerint még mindig toldozgatni kell.

Egyes informatikai fejlesztések csúsznak a trans-o-flex Hungary Kft.nél, mert a céggel szerződésben álló informatikai szolgáltató kapacitásait még mindig teljes egészében az EKÁER köti le. Az adóhatóságnak minden fuvart bejelentő online rendszer először januárban indult volna el, a felhasználók által jelzett hibák miatt azonban az éles bevezetés márciusra tolódott. Az elektronikus fuvarlevél regisztrációja azonban ma sem megy mindig zökkenőmentesen, a trans-o-flex által fejlesztett saját interfészt folyton módosítgatni kell, mert az adóhatóság rendszere is változik – a cég reményei szerint április elsejére már végleges formát ölthet.

A társaság az osztrák posta 100 százalékos magyar leányvállalata, és nem kis játékos a hazai piacon, belföldi árbevétel alapján a negyedik legnagyobb szereplőnek számít. Tavalyi árbevétele 4,26 milliárd forint volt, nyeresége pedig megközelítette a 400 millió forintot.

©

A cég megpróbálja átvenni a partnereitől az EKÁER kezelését, de ezt csak részben tudja megtenni. Az adóhatóságnál a fuvar feladójának, vagy import esetén a címzettnek kell elindítania a regisztrációt, a trans-o-flex ezek után átveszi a fuvar kezelését, és ha például útközben megváltozik a rakományt szállító kamion rendszáma, akkor módosítani tudja az adatokat. A fuvar végén az összes információt vissza kell adnia a feladónak, mert a szabályok szerint csak ő zárhatja le a folyamatot. Ezzel mindenesetre kiküszöbölhető, hogy a menet közbeni adatváltozások miatt a feladót megbüntesse a NAV.

A trans-o-flex tulajdonosát képviselő osztrák menedzserek nem akartak nyilatkozni arról, hogy cégük be kíván-e lépni a kisebb levélküldemények piacára is, ahol a Magyar Posta dominanciája máig megvan. Az osztrákok korábban egy másik magyar leányvállalatuk, a Feibra Kft. révén próbálkoztak, de hosszas huzavona után nem kaptak engedélyt a lépéshez.

Az útdíj miatt a társaság a Budapesten kívüli küldeményeknél 2014 óta 6-9 százalékos különdíjat számláz ki a feladókra. Ezt most az új útdíj szabályok miatt 7-10 százalékra emelte, illetve már Budapesten sem tudja 1 százalékos különdíj felszámítása nélkül kézbesíteni a csomagokat.

Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Így telt az újabb zajos szombat Franciaországban

Így telt az újabb zajos szombat Franciaországban

Negyedmilliárd uniós forintból épült a strand, most elárverezhetik

Negyedmilliárd uniós forintból épült a strand, most elárverezhetik

Elfogott tengerészek: az ukrán elnök már csak az egyházban bízik

Elfogott tengerészek: az ukrán elnök már csak az egyházban bízik

Cigányozással vádolja Puzsért egy roma jogvédő aktivista

Cigányozással vádolja Puzsért egy roma jogvédő aktivista

Pamela Anderson nem olyan nagy rajongója az olasz belügyminiszternek, mint Orbán Viktor

Pamela Anderson nem olyan nagy rajongója az olasz belügyminiszternek, mint Orbán Viktor

Nincs klímaváltozás? A hollandoknak lenne ehhez egy-két szavuk

Nincs klímaváltozás? A hollandoknak lenne ehhez egy-két szavuk