Még nem döntöttek az útdíjak esetleges módosításáról
Még nincs döntés a díjköteles szakaszok körének esetleges változtatásáról, arról a kormány dönthet a próbaüzem után - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM).
Még nincs döntés a díjköteles szakaszok körének esetleges változtatásáról, arról a kormány dönthet a próbaüzem után - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM).
A határ mentén élő osztrákok különösen jól járnak a Magyarországon bevezetett megyei matricarendszerrel – olvasható az ÖAMTC osztrák autóklub kedden kiadott közleményében.
A Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége igazságtalannak és elfogadhatatlannak tartja az újonnan bevezetett útdíjat, ezért arra kéri a kormányt, hogy legalább a városi utakat tehermentesítő gyorsforgalmi utakon és a nagyáruházak elérését biztosító autópálya-szakaszokon szüntesse meg a díjfizetési kötelezettséget, valamint mentesítse az útdíj alól a támogató szolgálatok gépjárműveit.
A Liszt Ferenc repülőtérre vezető, mintegy 500 méteres út biztosan kikerül a fizetőssé váló útszakaszok közül, és valószínű, hogy az "egy Duna-hídért két megyei martrica" elvét is megszüntetik – tudta meg a lap minisztériumi forrásból.
A MAK a megyei matrica bevezetését, mint – az eddigi díjfizetési mód melletti – többletlehetőséget az autósok számára kedvezőnek tartja, támogatja, a településeket elkerülő (mentesítő) és bevezető utak, továbbá a településeken belüli útszakaszok díjfizető rendszerbe vonását viszont ellenzi. Azt javasolják, hogy az érvényes matricával a megyehatárt átlépők számára a legközelebbi lehajtóig legyen díjmentes a közlekedés.
Az eddig beérkezett vélemények szerint a többség elfogadja az autópályadíjak rendszerének átalakítását, kifogások főleg csak egyes szakaszokkal kapcsolatban érkeztek – mondta Fónagy János az M1 Ma reggel című műsorában hétfőn.
Egy közlekedési dugóról készült fotóval reagált Wittinghoff Tamás budaörsi polgármester Tasó Lászlónak, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) államtitkárának korábbi megállapítására, miszerint nem bizonyítják vizsgálatok azt, hogy az útdíjrendszer kiterjesztése miatt ne a gyorsforgalmi utakat választanák az emberek.
A tüntetések nem a kormányról szólnak, hanem a baloldal vajúdásáról – mondta Orbán Viktor szokásos pénteki rádióinterjújában. Szerinte a megyei matricákat mindenki támogatja, igaz, az útdíjrendszer kiterjesztése is egy politikailag érzékeny, az embereket bosszantó lépés. De most a próbaüzem zajlik, szerinte értelmes javaslatok is vannak a módosításokra.
Megpróbált burkoltan odapörkölni Budaörs lázadó polgármesterének a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, miután Wittinghoff Tamás bejelentette, hogy az útdíj bevezetése miatt ezentúl nem fizetik az autópálya világítását. A tárca szerint igenis a településnek kell állnia a villanyszámlát a felmondási idő alatt is, és számon kérték, miért nem próbálták másképp rendezni a jogvitát. A válaszlépés mellett továbbra is kiálló városvezető szerint nyugodtan „vizsgálja csak” a minisztérium a jogszabályokat, állnak elébe.
A megyei e-matrica rendszert jónak értékelték, de a kaposvári elkerülő út fizetőssé tételét még nem tartják indokoltnak, hiszen nem készült el az M67-es út és az M9-es autópálya, amelyeket összekötne. Ezért a város és a megye vezetői, valamint országgyűlési képviselője közösen fordul a nemzeti fejlesztési miniszterhez.
Egy igazi gyöngyszem is felbukkant az MTI által az útdíjmizéria illusztrálására szánt fotósorozat darabjai között. A színpompás naplementét ábrázoló kép a 61-es főút útdíjköteles kaposvári elkerülő szakaszán készült.
Már követni sem tudja a pozitív visszajelzéseket a budaörsi polgármester, aki az útdíjra válaszul ezentúl nem hajlandó a település büdzséjéből fizetni a városon áthaladó autópálya közvilágítását. Wittinghoff Tamás szerint a helyzet egyszerű: "ha valakinek elveszik az autóját, az nem vesz bele benzint". Ennek ellenére nem számít arra, hogy más településvezetők is követnék a példáját, bár az internet népe erre buzdítja a többi polgármestert is, hátha akkor visszavonják az útdíjintézkedést.
Azok az autópálya és autóútszakaszok is csak e-matricával használhatók, ahol a kötelezettségre külön tábla nem figyelmeztet.
A Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) című konzervatív német lap az útdíj kiterjesztéséről közölt beszámolót szerdai számában.
Elvileg nem akadályozza az útdíj a mentők, a rendőrök és a tűzoltók munkáját. Nekik nem kell ugyanis megyei matricát venniük, ha felhajtanak a január elsejétől fizetőssé vált útszakaszokra – derül ki az Origo cikkéből.
Budaörs nem fizeti tovább az M1-M7-es bevezető szakaszán a villanyszámlát az útdíj bevezetése miatt - jelentette be a város független polgármestere, Wittinghoff Tamás.
Egyeztetéseket tart szükségesnek a Fidesz azoknak a január 1-jétől díjköteles útszakaszoknak az ügyében, amelyek esetében a helyi képviselők és polgármesterek sem értenek egyet a díjfizetési kötelezettséggel – mondta Gulyás Gergely, az Országgyűlés törvényalkotási bizottságának fideszes elnöke.
A BKV egyelőre nem vásárolta meg a matricákat az autóbuszaira – írta az Origo.
A terhelést nem bíró online rendszer, kétmatricás Duna-híd, belvárosi dugó Budapesten, pár száz méteres matricás szakasz, célba nem érő kommunikáció. Van olyan agglomerációs település, amely válaszlépésre készül a megnövekedett forgalom miatt. Egyelőre fejetlenség a köbön a kormányzat kibővített útdíjrendszere körül.
Ha az angol vagy német nyelvű felületen próbálunk matricát venni, sikerrel járunk.