Szijjártó: a kormányülésen szóba sem került az útdíj
Nem merült fel a kormány ülésén a budapesti útdíj témája a miniszterelnök szóvivőjének tájékoztatása szerint.
Nem merült fel a kormány ülésén a budapesti útdíj témája a miniszterelnök szóvivőjének tájékoztatása szerint.
A fővárosi Jobbik elfogadhatatlannak tartja, hogy "a kufárok és privatizátorok utódpártja", a Demokratikus Koalíció saját ötlet híján a Jobbik által megfogalmazott szakmai javaslatot sajátjaként állítja be - írta közleményében a Jobbik fővárosi képviselője, Czeglédi János.
A politika nem a kiadások csökkentésében gondolkozik, hanem ugyanannak a fenntarthatatlan rendszernek a toldozásában-foldozásában, a hiányt pedig szokás szerint újabb adókkal próbálja meg kezelni - írja keddi bejegyzésében a Véleményvezér blog.
Átgondolatlannak tartják és nem értenek egyet az úthasználati díj tervezett bevezetésével a hivatásos sofőrök, a taxisok demonstrációra is készek a Népszabadság szerint.
Az útdíj nem tükrözi a főváros álláspontját - jelentette ki Tarlós István főpolgármester, bár az NGM államtitkára szerint kifejezetten ő javasolta a dugódíjat és minden egyéb adónemet. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szerint a városi útdíj bevezetése nem alkalmas a BKV finanszírozási problémáinak megoldására, ezért nem javasolják a megvalósítását.
Rogán Antal a havi tízezer forintos útdíj helyett inkább differenciált dugódíjat vezetne be, az MSZP pedig "sima útonállásnak" nevezte a tervet.
Az Index birtokába került anyag szerint a gazdasági tárca támogatná, hogy a budapesti autósok havi tízezer forintos úthasználati díjat fizessenek be. Az így befolyt összegből menthetnék ugyanis meg a csőd szélén lavírozó BKV-t. Tarlós István nem támogatja az útdíj bevezetését.
Nemcsak a négynapos autópálya-matrica szűnik meg, de az Origo úgy tudja, hogy egy új, az útpénztárba befolyó tétellel emeli a kormány az üzemanyagárakat is, sőt, a főutakra is kiterjesztenék a díjfizetési rendszert. A plusz források nélkül "katasztrófahelyzet" alakulna ki a magyar útviszonyokban, a költségvetésből ugyanis kihagyták az útpénztárat felügyelő Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központot.
A hasonló tenderek lebonyolítását figyelembe véve aligha valószínű, hogy 2013 januárjában már elindulhat a magyar elektronikus útdíjfizetési rendszer.
A használatarányos útdíj tervezett 2013-as bevezetésének egyelőre semmi jele, pedig a magyarországi közbeszerzési gyakorlat szükségessé tenné a fejlesztés elindítását – írta hétfői számában a Napi Gazdaság.
A megyei közlekedési felügyeletek jogkörének átszervezése miatt nem működik a korábbi rendszeres közúti ellenőrzés az országban – írja a szerdai Népszabadság a lapnak nyilatkozó közlekedési felügyelő beszámolója alapján.
Tarthatatlan az elektronikus útdíjrendszer, mert tönkreteszi a közúti teherszállítókat. Ez a véleménye a szlovákiai fuvarozóknak, akik szeptemberre terveznek sztrájkot.
A közúti közlekedési törvény ma is lehetővé teszi az időarányos úthasználati díj és a kilométerarányos útdíj szedését is, de jobb lenne külön törvényben szabályozni a közutak használatának a díját - mondta Bendik Gábor ügyvéd a Közlekedéstudományi Egyesület és a Levegő Munkacsoport által rendezett konferencián szerdán Budapesten.
Ellentmondásos a kormánynak az a terve, hogy az e-útdíjat az államadósság csökkentésére fordítaná - írja a Hírszerző. A nemzetgazdasági miniszter március elején jelentette be a használatarányos útdíj bevezetését 2013. január elsejétől, és az ígéretek szerint az ebből befolyó évi 100 milliárd forinttal az államadósságot mérsékelnék.
Kedden ismerteti a kormány gazdasági kiigazító csomagját Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter. Sorba vettük, hogy mi minden lehet a megtakarítási intézkedések célpontja. Ha ezek mindegyikét most nem vezetik is be, később szükség esetén még könnyen elővehetik őket.
Rekordnagyságú összeget, 6,57 milliárd korona útdíjat szedtek be tavaly Csehországban. Ez egymilliárd koronával nagyobb összeg, mint 2009-ben - közölték kedden Prágában.
Évi ötvenmilliárd forintot bukik a költségvetés a használatarányos útdíjrendszer bevezetésének halogatásával, pont annyit, amennyit az ingatlanadó idei bevezetésétől remélt a kormány – állítja a Népszabadság.
Megszűnt az új szlovákiai útdíjrendszer miatt kialakult sorállás szerda délelőttre a magyar-szlovák határ valamennyi Győr-Moson-Sopron megyei átkelőjén.
Az úthasználók 3-5 éven belül az Európai Unió egész területén egyszerűen egyenlíthetik majd ki az útdíjat, egyetlen szolgáltatónál egyetlen előfizetést kötve, csupán egy fedélzeti berendezés használatával - jelentette be az Európai Bizottság kedden.