Az autósok majd’ 50 milliárd forintot fizettek az autópályákért fél év alatt
Összesen 186 milliárd forint bevételt termeltek az autópályák az első fél évben. A külföldiek és a belföldiek aránya 35-65 százalék volt.
Összesen 186 milliárd forint bevételt termeltek az autópályák az első fél évben. A külföldiek és a belföldiek aránya 35-65 százalék volt.
Növekvő díjak, növekvő menetidő.
Az uniós tagállamok egyszerűbben férnek majd hozzá egymás nyilvántartásaihoz, hogy könnyebben hajthassák be a be nem fizetett útdíjakat.
Tavaly óta van lehetőség egy órán belül pótolni, ha valaki matrica nélkül hajtott fel egy fizetős autópálya-szakaszra.
A cég csalással tudott 20 százalékkal olcsóbban fuvarozni versenytársainál, a több milliárd forint kárt okozó csalássorozatot a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) segítségével derítette fel. Akár 20 év börtön is vár a gyanúsítottakra.
Újévtől átlagosan 5,8 százalékkal lesznek magasabbak az autópályák, autóutak és főutak használatáért fizetendő díjak a teherautók számára – mondja ki az innovációs és technológiai miniszter csütörtök késő este megjelent rendelete.
Visszahoznák az egynapos matricákat, hosszú távon pedig a távolságalapú fizetésre kellene átállni. Egy fideszes EP-képviselő máris a tagállami rendelkezés elvétele miatt háborog.
Még ha, ilyen is történik valakivel, hogy elfelejt matricát venni, akkor se csináljon ilyet. Főleg, hogy egy órán belül még büntetés nélkül lehet pótolni a matricát.
Az biztos, hogy sokaknak tetszene, ha egy eseti, egyszeri oda-vissza autópályázás miatt, nem kellene tíznapos matricát kifizetni.
Két szakmai szervezet jelentett be ma azonnali, 15-20 százalékos díjemelési szándékot, mivel a fuvarozók jelentős része csak önköltség alatt tud működni.
Októbertől változik a fizetős útszakaszok árszabása, a 10 napos matrica a jelenlegi 2975 forintról 3500 forintra drágul a személygépkocsik esetében - jelentette be Gulyás Gergely miniszter a pénteki Kormányinfón.
Az útdíj és az e-matricák majdnem felét a külföldiek fizették.
A matricák külsős viszonteladói nem értesülnek arról, ha egy autóeladás után lekerül a matrica a kocsiról. Ők továbbra is úgy látják, megvan a jogosultság, és ezt közlik az új tulajdonossal is.
Tervezett rendszerfejlesztés és -karbantartás lesz hajnali 1 és 5 között.
A legrövidebb és leggyorsabb útvonal mellett figyelembe veszi az útdíjakat, a fizikai, törvényi és veszélyes árura vonatkozó korlátozásokat, valamint a kamionok számára kialakított parkolókat a WebEye és a német PTV most induló, közös navigációs platformja, a Navigator Truck.
Hétfőtől nem csak a kártyaadatokat, de az azonosításkor megküldött kódot is kérik az e-matrica és az e-útdíj vásárlásnál.
Az arányosság elve fontosabb, mint a nemzeti jogszabályok – mondta ki a luxembourgi testület.
Rekordnagyságú pótdíjat, 17 millió forintot halmozott fel egy magyar autós, miután a bírságokat egyetlen esetben sem rendezte.
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató rendszere egy ideig nem lesz elérhető, ez az e-matrica értékesítést és a 3,5 tonna össztömeg feletti teherjárművekre érvényes e-útdíj rendszert (HU-GO) egyaránt érinti.