Bepillantottunk a Hyundai percek alatt feltölthető szupermenő retró villanyautójába
Testközelből ismerkedtünk meg a dél-koreai gyártó hidrogén-elektromos hajtásláncú, egyedi külsejű újdonságával.
Testközelből ismerkedtünk meg a dél-koreai gyártó hidrogén-elektromos hajtásláncú, egyedi külsejű újdonságával.
Svájci kutatók meglepő ötletet valósítottak meg a gyakorlatban. Olyan a testbe ültethető üzemanyagcellát készítettek, amelyik a szövetekből származó felesleges vércukorból állít elő elektromos energiát.
Még 2022 októberében próbálták ki finn és amerikai mérnökök, mi történik, ha egy gázerőmű motorjának üzemanyagát hidrogénnel keverik el. A tesztek alapján környezetbarátabbá válhatnak az erőművek.
Az amerikai Universal Hydrogen nevű cég egy 40 üléses Dash-8 típusú repülőgépet alakított át úgy, hogy üzemanyagcellás repülőgépként is képes legyen a magasban szárnyalni.
A hidrogénnel percek alatt feltölthető különleges X5-ösből mintegy 100 példány rója majd a világ különböző útjait.
Ezzel a négykerekű kétszemélyes masinával lényegében bármilyen terep könnyedén leküzdhető.
A kínai akkumulátorra és villanymotorra épülő magyar fejlesztésű autóbuszt több európai helyszínen is használják, tesztelik.
Évente 10 ezer kg szén-dioxid kibocsátását spórolhatja meg Kína annak egyetlen szerelvény üzembe állításával abból a hidrogénvonatból, melyet kifejezetten városi közlekedésre terveztek.
Sokkal kevésbé terhelik a környezetet, mint a dízelbuszok, és az elektromos társaiktól eltérően szupergyorsan feltölthetők és könnyűek az üzemanyag-cellás buszok, amelyek közül egy high-tech portugál-japán példányt, a Toyota-Caetano H2.City Goldot próbáltuk ki Pakson.
Az új, környezetkímélő technológia tesztelésére egy A380-ast alakít át az Airbus, és új kiszolgáló létesítményeket is épít a cég.
Az üzemanyagcellás iX5 Hydrogen gyártása az év végén kezdődik meg.
A Cambridge-i Egyetem kutatóinak sikerült lemásolniuk a növények energiatermelési mechanizmusát, ám cukor helyett folyékony üzemanyagot termelnek vele.
A hajtáslánc tekintetében egyértelműen a jövőbe mutató kupé design fronton a 70-es évek közepére repít vissza bennünket.
Legalábbis a Toyota most egy ilyen megoldást is kifejlesztett, ami lényegesen könnyebbé teheti a hidrogénüzemű autók használatát is.
A francia gyártó május közepén leplezi le teljesen a most még csak előzetesen megmutatott újdonságot.
A hidrogénnel tankolható különleges X5-ös BMW-nek zord téli körülmények mellett is bizonyítania kell.
Egy tank üzemanyaggal 150 kilométert megy el, és a tankolása 10 percet vesz igénybe.
A tisztán elektromos hajtásláncú autók sokkal kevesebb alkatrésszel rendelkeznek és teljesen más felépítésűek, mint belsőégésű motoros társaik, ami komoly hatást gyakorol az iparágra.
A Toyota Mirai produkciója a Guinness Rekordok Könyvébe is bekerül.
Magyar szürkeállomány is akad a hidrogénnel tankolható üzemanyagcellás X5-ös mögött, avagy élet a mostanság mindent elárasztó normál villanyautókon túl.