Mint egy falat kenyér: íme a legújabb, közel 1000 lóerős elektromos pickup
A Nikola újdonságát nemcsak árammal, hanem akár hidrogénnel is fel lehet tölteni.
A Nikola újdonságát nemcsak árammal, hanem akár hidrogénnel is fel lehet tölteni.
A gigantikus drón egy feltöltéssel maximum 4 órányi repülésre lesz képes, és az önvezetés sem hiányzik belőle.
A tisztán elektromos hajtásláncú kamion erejével nem lesz gond, de a hatótávja még nem túl nagy.
A töltési idő és a hatótáv nagyon is rendben van, most már "csak" a töltési infrastruktúrán lenne mit javítani.
Az első- és a második generációs Mirai külseje között semmi hasonlóságot nem lehet felfedezni. És milyen jól van ez így.
Nem csalás, nem ámítás, ezt a Toyotát tényleg pár perc alatt fel lehet tölteni. És bár villannyal megy az autó, mégsem árammal kell táplálni, hanem valami sokkal izgalmasabb anyaggal, amiből a végén aztán víz lesz.
Az újdonságot villanymotorok hajtják, de azok nem nagy és nehéz akkumulátorból nyerik a működésükhöz szükséges energiát.
Egy üzemanyagcellás autó több száz barra töltött hidrogéntartályaival szemben jó, ha megvan a bizalom.
Ezen a mozgáskorlátozottaknak fenntartott helyen egy igen ritka, csak vízpárát kipöfögő autó parkolt.
Ők természetesen az ellátási láncban kívánnak jó helyzetbe kerülni: hidrogénkutak, fejlesztés és újrahasznosítás.
A Mercedes újdonsága gyorsan tankolható hidrogénnel ,és az akkumulátorában tárolt energiával is működhet.
Nemcsak megvalósítható, de nyereséges is lehet az átállás az elektromos fuvarozásra – állítják friss tanulmányok. Az akkumulátoros járgányok mellett az üzemanyagcellás hajtólánc is szerepet kaphat.
A belső égésű motorral szerelt járművek tömeges lecserélését a hidrogénhajtás elterjedése is elhozhatja. Csak még nagyon drága a technológia.
Az autóipar meghatározó szereplői különbőző stratégiák mentén bútoroznak össze.
A hidrogénban tárolt energiával működő autóra igen komoly támogatást ad az állam, de egyelőre sajnos csak a gyártó hazájában.
A bajor gyártó elárulta, hogy a közeljövőt illetően igen komoly dízel-tervei vannak.
A bűnözök nem tudni, mit fognak szólni a Metropolitan Police Service legújabb szerzeményéhez, egy üzemanyagcellás Toyota Miraihoz, de a környezetvédők biztosan szívesen mennének vele egy kört.
Ebben a dél-koreai autóban nem akkumulátorokban, hanem hidrogénben tárolják az energiát. Annak minden előnyével és hátrányával.
A környezetbarát autózás nem mindenhol egyenlő az akkumulátoros villanyautókkal. Akad alternatíva is.
Nagyon gyorsan feltölthető, majd több száz kilométert is meg tud tenni, nincs hangja és vizet csöpögtet az aszfaltra. Ez ma már nem sci-fi, hanem a Honda működőképes, sorozatgyártású hidrogénautója, amit a szomszédos Ausztriában fogtunk vallatóra.