Elkészült a BMW percek alatt feltölthető villanymotoros X5-öse
A hidrogénnel tankolható szabadidő-autót elsőként a Müncheni Autószalonon lehet majd mozgásban látni.
A hidrogénnel tankolható szabadidő-autót elsőként a Müncheni Autószalonon lehet majd mozgásban látni.
Az újdonságot villanymotor hajtja, amely nem egy hatalmas akkumulátorból, hanem üzemanyagcellából nyeri a működéséhez szükséges energiát.
Mostantól már itthon is kapható a dél-koreai gyártó hidrogénnel tankolható villanymotoros újdonsága, amit egy Budapest környéki rövid menetpróba során volt alkalmunk tesztvezetni.
A brit startup által fejlesztett hiperautó garantáltan nem jön majd szembe minden utcasarkon.
Az üzemanyagcellás autózás alapfeltétele, hogy lehessen valahol tankolni is az autókat.
A tekintetmágnes Hyperion XP-1 Las Vegas után Los Angeles utcáin is megmutatta magát.
A 0-ról 100-ra alig több mint 2 másodperc alatt felgyorsuló Hyperion XP-1-et megjáratták egy kicsit Las Vegasban.
A jelek szerint az Apple az üzemanyagcellás akkumulátorok felé kacsintgat, ami megoldaná a mai eszközök legnagyobb problémáját: hogy gyorsan merülnek. A technológiával kapcsolatban viszont egyelőre több a kérdés, mint a válasz.
Az újdonság nagyteljesítményű villanymotorjai üzemanyagcellából nyerik az energiát.
Jövőre készül el a BMW X5-ének hidrogén-üzemanyagcellás változata, a BMW i Hydrogen NEXT. A jármű hatótávolsága 500 kilométer, s ha elég gyorsan nő az üzemanyag-töltőállomások száma és elérhetővé válik a megfizethető „zöld” hidrogén, akkor már 2025-ben megjelenhetnek a szalonokban a német gyártó kereskedelmi forgalomba kerülő üzemanyagcellás járművei.
A tisztán elektromos hajtásláncú személyautók európai piaca egy év alatt közel 70 százalékkal nőtt.
A második generációs Mirait nem tart tovább teljesen feltölteni, mint egy normál autót benzinnel megtankolni.
A divatterepjárót villanymotorok hajtják, de azok nem nagy és nehéz akkumulátorból nyerik a működésükhöz szükséges energiát.
Az Aurus Senat különleges változata 700 baros nyomáson tárolja a hidrogént.
Szerintük az akkumulátoros és az üzemanyagcellás meghajtás nem vagy-vagy viszonyban van egymással, és amelyik jelenleg kevésbé tűnik hatékonynak, annak a jövőben más téren lehetnek előnyei.
A második generációs és végre szemrevaló külsejű Mirai jelentősen olcsóbb lett az elődjénél.
Az Airbus ZEROe néven három olyan elektromos repülőgépet tervezett, amikbe kerozin helyett hidrogént kellene tankolni. A cég szerint 15 év múlva már utasokat is szállíthatnának.
Az újdonság alig több, mint 2 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100-ra, a végsebessége pedig meghaladja a 350 km/h-t.
Az üzemanyagcellás járművek talán legfontosabb felhasználási területe lehet a jövőben teherfuvarozás.
Buszokban és teherautókban használt hidrogénes meghajtás kifejlesztésére hoznak létre közös vállalatot.