szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Minden korosztály több időt töltött a képernyők előtt, mint a járványt megelőzően.

Érezhetően hatással volt a koronavírus-járvány a magyarok tévézési szokásira – ez derül ki a Nielsen piackutató második negyedéves tévés körképéből, amit a Kreatív ismertet.

A képernyő előtt töltött idő 2020 áprilisa és júniusa között a 2019 második negyedévhez képest 25 perccel, míg 2018 hasonló időszakához képest 31 perccel nőtt.

A növekedés minden korosztálynál tapasztalható, a legnagyobb arányú kiugrás a 4-17 évesek között volt, ők átlagosan naponta 36 perccel tévéztek többet. A 18-49 éves korosztály 27, az ötven év felettiek pedig 16 perccel több időt töltöttek a képernyők előtt.

A legtöbb időt a 60 év felettiek töltötték tévézéssel, naponta átlagosan 7 óra 13 percet.

Összességében a nők 40, míg a férfiak 19 perccel többet tévéztek.

Iskolázottság szempontjából a diplomások kevesebb időt töltöttek ezzel, mint a többiek.

Értelemszerűen csökkent a sugárzott reklámok mennyisége a karantén időszakában, a járványhelyzet és a korlátozások miatti gazdasági visszaesés, valamint a hirdetők büdzsécsökkentése miatt.

A Nielsen által vizsgált csatornákon 2020 április és júniusa között átlagosan 27 224 reklámfilm ment le, ami 12 101-gyel kevesebb, mint 2019 második negyedévében.

Egy néző átlagosan 25,4 percnyi reklámot látott, ami közel nyolc perccel kevesebb, mint 2019 hasonló időszakában.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!