szerző:
hvg.hu
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Könnyebbik végéről közelítette meg a témát a jogalkotó, ami csak ideig-óráig jelent megoldást. Nem volna célravezetőbb, ha az újfajta kihívásokra nem csak a jelenlegi szabályozás kiterjesztésével, hanem az innovációra innovatív jogi megoldásokkal reagálna a szabályozó? – teszi fel a kérdést egy szakmai blog.

Az Uber és a hozzá hasonló lendülettel a taxistársadalmat és piacot teljesen felforgató vállalkozások komoly kihívást jelentenek jogi szempontból, melynek megoldására többféle úton indulhat a jogalkotó: vagy megpróbálja a hatályos szabályok alá betuszkolni a közösségi gazdaság szereplőit, vagy olyan, új szabályokat alkothat, amelyek figyelembe veszik az adott szolgáltatás sajátosságait, esetleg valamilyen köztes úton elindulva, hibrid megoldásokkal is kísérletezhet. Magyarországon a jogalkotó a legegyszerűbb megoldás felé fordult, azaz az adott piacra egyébként is alkalmazandó szabályokat igyekszik kiterjeszteni az új szereplőkre – összegzi a múlt hét eseményeit jogi szempontból egy szakmai blog, a Lawyerupdate.

A blog szerint ugyan helyes törekvés, ha a versenysemlegesség irányába történik lépés, hiszen nem származhat abból versenyelőny, hogy a hagyományos szolgáltatók kezét megkötő béklyók az új fiúkra nem vonatkoznak, ugyanakkor felmerül, hogy a jogalkotó eleget tesz-e a feladatának, ha a meglévő szabályozást lényegében kiterjeszti a szolgáltatást újfajta megközelítéssel nyújtókra is. Nem lenne célravezetőbb és előrelátóbb, ha az újfajta kihívásokra a jogalkotó nem csupán a feladat "letudásával" válaszolna, hanem a tisztességes verseny alapjait megteremtve, az adott piac működését és nem utolsó sorban a fogyasztók érdekeit is szem előtt tartó szabályokat alkotna? – teszik fel a kérdést a blog szerzői.

©

A meglévő szabályok egyszerű kiterjesztése ugyanis úgy tűnik, hogy az alternatív szolgáltatást nyújtókat a szabályozás megkerülésére sarkallja, és minden igyekezetükkel azon lesznek, hogy kibúvót találjanak. A Wundercar például azzal érvel, hogy rá nem is érvényes a szabályozás, amíg az Uber egyszerűen nem fogadja el a jelenlegi megoldást és további egyeztetést sürget. Jelen szabályozás ráadásul a hagyományos piaci szereplőket sem kényszeríti versenyre, így nem szorítja őket arra, hogy a szolgáltatásaik javításával és a fogyasztók kegyeinek a keresésével erősítsék a piaci helyzetüket, hanem jogi csatákkal akarják elejét venni a piacvesztésnek.

Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Lássuk, nyert-e a hatos lottón!

Lássuk, nyert-e a hatos lottón!

Bréking: Orbán Viktor szerint megszűnt itthon a baloldali médiatúlsúly

Bréking: Orbán Viktor szerint megszűnt itthon a baloldali médiatúlsúly

Marabu FékNyúz: Az igazság örzője

Marabu FékNyúz: Az igazság örzője

A felnőtté válás szakaszai: generációs ábécé helyett mérföldkövek

A felnőtté válás szakaszai: generációs ábécé helyett mérföldkövek

Az olasz külügyminiszter azt üzente Orbánnak, hogy ne avatkozzon be az olasz politikába

Az olasz külügyminiszter azt üzente Orbánnak, hogy ne avatkozzon be az olasz politikába

Az ENSZ-nagygyűlés margójára: 80 év múlva csak csónakkal lehet majd bejutni a New York-i ENSZ-székházba

Az ENSZ-nagygyűlés margójára: 80 év múlva csak csónakkal lehet majd bejutni a New York-i ENSZ-székházba