#gazdaság

Megszabadíthat az orosz gáztól az LNG, de olyan árat fizethetünk érte, amibe beleroppanunk
 

Megszabadíthat az orosz gáztól az LNG, de olyan árat fizethetünk érte, amibe beleroppanunk

Az LNG, azaz a cseppfolyósított gáz szállítása különösen környezetromboló, akkor is, ha a tankerek bunkerolajjal mennek, és akkor is, ha maga a rakomány egy része hajtja azokat. Számos terv van a hajóüzemanyagok zöldítésére, de ez csak évek múlva indulhat meg érdemben, és ha nem áldozunk rá eleget – nagyon-nagyon sokat –, akkor a tengeri szállítás sohasem áll át kibocsátásmentes üzemanyagokra, a globális klímacélok elérésének esélyét pedig alaposan rontja.











Enyhül az üzemanyaghiány, de a karácsonyi szállításokat ez nem rázza rögtön helyre
 

Enyhül az üzemanyaghiány, de a karácsonyi szállításokat ez nem rázza rögtön helyre

Az ársapka kivezetésével a lakosság elkezdte visszafogni a tankolásait, így ha az üzemanyag-ellátás még nem is tudott helyre állni, legalább a túlfogyasztás enyhül. Ez azonban csak részben vigasztalja a közúti fuvarozó szakma képviselőit, akik egyszerre továbbra is csak a tizedéig tölthetik a kamionok tankját, miközben pont most kéne sokkal többet hajtani a járgányt, hogy eleget tudjanak tenni az év végi csúcsszezon megrendeléseinek.







Burundi inflációját lehagyja a magyar, de mi történik ott, ahol még a mienknél is rosszabb a helyzet?
 

Burundi inflációját lehagyja a magyar, de mi történik ott, ahol még a mienknél is rosszabb a helyzet?

Valóban van olyan lista, amelyen a gazdasági szempontból az öt legsérülékenyebb ország között vagyunk, még ha nem is az egész világon. A forint is a világ leggyorsabban romló pénzei közé tartozik, az inflációs listán viszont az első húszba sem fértünk be. Megnéztük, mi történik olyan országokban, amelyeket nálunk is gyengébbként emlegetnek, de az is kiderült, hogyan előzhet le minket Burundi, és miért vezettek be Argentínában különadót a Coldplayre.