#kereskedelem



A G7 szerint lenne megoldás arra, hogy csökkenjen az élelmiszerválság
 

A G7 szerint lenne megoldás arra, hogy csökkenjen az élelmiszerválság

A világ iparilag legfejlettebb hét államát tömörítő csoport (G7) felszólította a jelentős élelmiszerkészletekkel rendelkező országokat és vállalatokat, hogy korlátozások és piaci torzítások nélkül segítsenek enyhíteni az élelmiszerhiányt – derült ki a G7 németországi csúcstalálkozójának keddi zárónyilatkozatából.

MTI MTI



Napi árfolyamon veszik az élelmiszert a kisboltosok, akik sokszor képtelenek betartani az árstop szabályait
 

Napi árfolyamon veszik az élelmiszert a kisboltosok, akik sokszor képtelenek betartani az árstop szabályait

Aki kényszerből vagy a veszteség csökkentése érdekében kevesebb árstopos árut tart készleten, akár többmilliós büntetésre is számíthat, de az sem megoldás, ha nem árulják tovább őket. Eddig még könnyítést jelentett az árstop előtt felhalmozott raktárkészlet, de ez júliusra elfogy, és október végéig nincs több segítsége a kereskedőknek. Az árstopos termékekből pedig, ha minden nap csak 10 darabot adnak el, az is több százezres veszteséget jelent egy hónapban.

Kákos Anna Kákos Anna

Az álló kamion nem jó kamion
 

Az álló kamion nem jó kamion

Többéves csökkenés után tavaly ismét bővülésnek indult az európai közúti áruforgalom. Bár a vasúti vagy vízi szállítással kombinált megoldások súlya is jelentősen növekszik, a kamionos fuvarozás egyelőre a teljes szektor átlagán felül teljesít. A kapacitások azonban szűkösek, a fuvarpiaci szereplőket sok tényező sújtja – ebben a helyzetben nagy szerep jut a logisztikai szolgáltatóknak, amelyektől az ügyfél „mindössze” annyit vár, hogy az áruját gyorsan és hatékonyan célba juttassa. Bevált gyakorlatok az ágazat egyik meghatározó szereplőjétől.





Szombattól vége lehet a black fridayes ártrükközéseknek, teljesen átalakulnak az akciók a boltokban
 

Szombattól vége lehet a black fridayes ártrükközéseknek, teljesen átalakulnak az akciók a boltokban

A hétvégétől egy sor terméktípus kedvezményét az előző harminc nap legalacsonyabb árához képest kell kiszámolni és meghirdetni, mindegy, hogy a két akció között az ár magasabbra szökött vissza. Ez váratlan kihívás elé állítja a webshopokat, és különösen a könyvkereskedőket. A megszokott akciózási gyakorlat helyett új jöhet, a kuponozás helyére benyomulhatnak a személyre szabott akciók.