Hiába nincs benne a KRESZ-ben a villanyroller, a bíróságon járműnek számít, és nem lehet ittasan vezetni
Évek óta nem sikerül a rollerek helyzetét a közlekedésben rendezni, de bírósági gyakorlat és iránymutatás van.
Évek óta nem sikerül a rollerek helyzetét a közlekedésben rendezni, de bírósági gyakorlat és iránymutatás van.
A sofőr egy furgonossal majdnem frontálisan ütközött is.
A HÉV-ek jövőre is ugyanolyan menetrend szerint, azaz ugyanolyan gyakran és kapacitással fognak közlekedni, mint idén – közölte a MÁV-csoport. A HÉV-ekért felelős állami társaság vezérigazgatója egy hétfő reggel megjelent interjúban még azt mondta, nincs döntés az ügyben.
A HÉV-járművásárlással és a járatritkítással kapcsolatos kommunikációban is ellentmondást talált Vitézy Dávid.
Ásotthalomnál, Magyarország felé a leghosszabb a kocsisor.
A volt közlekedési államtitkár értékelte a kormány 2035-ig szóló közlekedésfejlesztési stratégiáját, amely korlátozó erővel bír a kivitelezhető beruházásokat illetően. Vitézy nehezményezi, hogy a stratégiában semmiféle érdemi vasútinfrastruktúra-fejlesztés nem szerepel, úthálózatfejlesztés viszont annál több. Bár Lázár János közlekedési miniszter lényegében ígéretet tett a HÉV-ek járműcseréjére, ez nem szerepel a stratégiában, így 2035-ig – jogszabályilag – nem finanszírozható.
Hasonlóan nagy csomópont csak az M0-snál van.
A HÉV járatritkítási tervének kiszivárgása és az ezt követő szakmai-politikai botrány első áldozata a MÁV-HÉV Zrt. vezérigazgatója, Nagy Gábor lett, akit csütörtökön menesztettek, nem sokkal Lázár János szakminiszter témába vágó kirohanása után – értesült a HVG. A MÁV lapunknak megerősítette az azonnali távozás hírét.
Sebességkorlátozásokra és torlódásokra kell számítani.
Tíz kilométert kellett kerülniük egy kiskőrösi vasúti átkelőnél az arra tartó embereknek azért, hogy Szijjártó Péter és Mészáros Lőrinc megtekinthesse és felavathassa a Budapest–Belgrád-vasút helyi szakaszánál az utolsó sínszál lerakását. A közpénzből és állami hitelből zajló beruházás eseményére nemcsak az állampolgárokat, de a független sajtót sem engedték be.
Azt nem tudni, végül meddig ment.
A HÉV-ek tervezett ritkítása miatt esett egymásnak a két politikus.
Még hetekig érvényben marad a módosított menetrend.
Az elütött gyalogost a tűzoltók segítségével vitték el a mentőautóig.
A francia Alstom által gyártott több áramnemű Astride mozdonyok akár 160 km/órás sebességgel is vontathatnak.
A vasúttársaság vezérigazgatója szerint ha lesz is változás, azt az utasok túlnyomó többsége nem is fogja érzékelni.
Ezentúl legfeljebb 40-nel hajthatnak az autósok a Mikó utca és az Alagút utca között.
Csúcsidőben a ráckevei H6-os HÉV-en 18 százalékos, a gödöllői H8-ason 13-23 százalékos, míg a csepeli H7-es vonalon 12 százalékos férőhelycsökkenést okozna az állami fenntartó járat- és kapacitásszűkítési terve. Mióta az államé a HÉV, jobban rohad, mint előtte: a kocsik átlagéletkora már közel 50 év, újak vásárlására nincs pénz.