#oktatás



„A cél az, hogy verd meg a játékban a tanárt, ezt mindig szeretik a gyerekek” – hogyan lehet vonzó tárgy a matematika?
 

„A cél az, hogy verd meg a játékban a tanárt, ezt mindig szeretik a gyerekek” – hogyan lehet vonzó tárgy a matematika?

A matematika igenis lehet izgalmas, érdekes tantárgy, amivel szeretnek a gyerekek foglalkozni, akár még egy bentlakásos matektáborba is örömmel elmennek – vallja a nemrég az ország leginnovatívabb gyerekekkel foglalkozó szervezetei közé választott a Gondolkodás Öröme Alapítvány vezetője. Szerint eaz iskolában nem arra kellene utazni, mit nem tudnak a diákok, hanem arra, hogy mit tudnak, „fontos lenne felismerni az oktatásban, hogy tévedni legális”. Interjú Juhász Péterrel.















Harcolnak a magyar egyetemek az MI ellen, de a diákok állnak nyerésre
 

Harcolnak a magyar egyetemek az MI ellen, de a diákok állnak nyerésre

Az MI térhódítása egyelőre a leleményes hallgatóknak kedvez, a magyar egyetemek közben különböző szabályozásokon gondolkodnak. Míg a szegedi bölcsészeknél teljes a tilalom, a Corvinuson mesterséges intelligenciáért felelős dékánt neveznek ki, máshol pedig kurzuson oktatják a technológia használatát. A szakértő szerint a piac nem olyan szakembereket keres, akik egy hétig dolgoznak valamin, amit a gép negyedóra alatt megold.