#oktatás


Nyirády Péter Semmelweis-dékán: Az orvosképzésben alkalmazkodni kell a Z generáció igényeihez
 

Nyirády Péter Semmelweis-dékán: Az orvosképzésben alkalmazkodni kell a Z generáció igényeihez

Eltökélt, valóban orvosnak készülő hallgatókat várunk, de a fiataloknak lényegre törőbben kell átadni a tudást, akár audiovizuális eszközökkel, digitális tankönyvekkel, még erősebben kell hangsúlyozni a személyes, gyakorlati oktatást – mondja Nyirády Péter urológusprofesszor, a Semmelweis Egyetem Általános Orvostudományi Karának dékánja. Az egyetem legnagyobb karán közel négyezren tanulnak, a hallgatók több mint fele külföldi.


Orbán Balázs a HVG-nek: Tiszta a lelkiismeretem
 

Orbán Balázs a HVG-nek: Tiszta a lelkiismeretem

„Ha velem ezt próbálták páran csinálni, egy radikális kisebbség, akkor vajon mit csinálnak azokkal az emberekkel, akik nem képesek megvédeni magukat?” – reagált a doktoriját ért kritikákra a miniszterelnök politikai igazgatója. Orbán Balázs politikai alapú diszkriminációt emlegetett, és a HVG-nek kijelentette: tiszta lelkiismerete. Választ adott arra is, hogyan készülhetett a doktorija tézisfüzete a kollégája gépén.





Törley Katalin: Amíg így becsmérlik a pedagógusokat, nem megyek vissza tanítani
 

Törley Katalin: Amíg így becsmérlik a pedagógusokat, nem megyek vissza tanítani

Nem biztos, hogy még az ő életében olyan lesz az oktatási rendszer, ahova szívesen visszamenne dolgozni, de most ezért dolgozik – mondta a HVG-nek Törley Katalin, a budapesti Kölcsey Ferenc Gimnázium polgári engedetlenség miatt elbocsátott pedagógusa. Kisstílű bosszúállásként értelmezi, hogy olyan igazgatók sem kaptak lehetőséget a folytatásra, akikkel a szülők és a diákok is elégedettek voltak.














„A cél az, hogy verd meg a játékban a tanárt, ezt mindig szeretik a gyerekek” – hogyan lehet vonzó tárgy a matematika?
 

„A cél az, hogy verd meg a játékban a tanárt, ezt mindig szeretik a gyerekek” – hogyan lehet vonzó tárgy a matematika?

A matematika igenis lehet izgalmas, érdekes tantárgy, amivel szeretnek a gyerekek foglalkozni, akár még egy bentlakásos matektáborba is örömmel elmennek – vallja a nemrég az ország leginnovatívabb gyerekekkel foglalkozó szervezetei közé választott a Gondolkodás Öröme Alapítvány vezetője. Szerint eaz iskolában nem arra kellene utazni, mit nem tudnak a diákok, hanem arra, hogy mit tudnak, „fontos lenne felismerni az oktatásban, hogy tévedni legális”. Interjú Juhász Péterrel.