Tetszett a cikk?

A brit WPP hirdetési társaság 1,31 milliárd dollárt fizet egyenlő arányban megosztva készpénzben, illetve részvényben az amerikai Grey Globalért, így a piacvezető Omnicom konszernnel fej-fej mellett áll a világranglista élén.

A WPP a francia Havast és az amerikai Hellman and Friedman befektetői társaságot megelőzve nyerte meg a Grey Globalra kiírt tendert - jelentette be a WPP. Az üzletben a Greyt részvényenként 1005 dollárra értékelték, a cég pénteki záróárfolyama 940 dollár volt. A Grey nettó készpénzállományát is beleszámítva az üzlet értéke 1,52 milliárd dollár. A WPP 82,2 millió új részvényt bocsát ki, ami 6,5 százalékos tőkeemelésnek felel meg – írja az MTI.



Az üzlet az utolsó azoknak a jelentős akvizícióknak a sorában, amely a WPP vezérigazgatójának, Martin Sorrellnek a nevéhez fűződik. Sorrell a Young and Rubicam, majd az Ogilvy and Mather megszerzésével a WPP-t a világ második legnagyobb reklámipari társasággá fejlesztette. A Grey Global, amely a világ hetedik legnagyobb hirdetési cége, pénteken értékelte az ajánlatokat, és ezután a WPP még javított korábbi ajánlatán. A Grey Globalt a szakértők a hirdetési szektor utolsó független cégének tekintik.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!