Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Tízből nyolc budapesti bérház élet- és balesetveszélyes. A társasházkezelők érdekvédelmi szervezete szerint állami támogatású hitel nélkül nincs is esély a felújításra.
Vasárnap egy 73 éves nő meghalt, amikor kizuhant erkélye leszakadó kőkorlátjával. A régen épült, már több mint egy évszázados épületek műszakilag számos veszélyt hordoznak, így a baleset szinte bármikor megtörténhet - idézi Langer Ivánt, a Magyar Társasházkezelők Országos Szakmai Szövetségének (MTOSZSZ) elnökét a Népszabadság. A rendszerváltás után a bérlakások többségét a forgalmi érték 15 százalékáért adták el, miközben az épületek műszaki állapota is legfeljebb 15 százalékos volt. Akkoriban a felújítási elmaradás 870 milliárd forint volt, az összeg mára elérte az ezermilliárd forintot.
A lap szerint jelenleg a főváros 1,3 milliárd forintot biztosít a társasház-felújítások támogatására. Ha hasonló összeggel a kerületi önkormányzatok és a lakók is hozzájárulnak a rekonstrukciókhoz, az négymilliárd forint lenne. Ugyanakkor egyetlen háztömb homlokzati felújítása legalább negyedmilliárd forint. Ám ritkán jön össze, hogy a kerület és a társasház is hozzá tudja tenni a maga részét.
Langer szerint az lenne a legjobb megoldás, ha az önkormányzatok egy adatlapon kérnének információt a társasházaktól arról, hogy mikor, mit, milyen mértékben újítottak fel az épületen, s ebből kialakulna egy naprakész nyilvántartás. Itt lenne az ideje, hogy a panel plusz program mellett végre meghirdessék a bérház plusz programot, amelynek fontossága vitathatatlan - fűzte hozzá a szakember.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.
Az Oroszország-szakértő szerint köze lehetett a palágykomoróci templom elleni támadáshoz az Orbán-kormánynak.
Az indulásról, az érkezésről és az űrben végzett kísérletekről is beszélt az űrből nemrég visszatért magyar asztronauta.
Azt állította, nem volt verésnyom a férfin.
A lezárásért felelős szervezet azt ígérte, hogy nem adják fel.
A gyakorlógépekkel van a hiba.
Hadházy Ákos megint számolt. Napi luxi: A kormányfő lányának papucsa és a blúza hasonló árban, 300 ezer forint körül lehetett – egyenként.
A Tisza szigetek volt koordinátora az Irány a Jövő Párt elnöke.
Egyre inkább úgy érződik, hogy a magyar kormánypárt nem csak az online világban kerül vesztes helyzetbe.
Elszállók, összeukránozás, levelibéka, választalan, repülőember.