szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A nagy üdítőforgalmazó konszernek szerdán Brüsszelben megállapodtak, hogy a jövőben nem tesznek közzé kisgyerekeket megcélzó reklámokat Európában, tekintettel arra, hogy az Európai Unióban egyre nagyobb méreteket ölt az elhízás - közölte az üdítőipari cégek szakmai szervezete.

A UNESDA - amelynek tagja egyebek mellett a Coca-Cola, a Pepsi Beverages Europe, az Unilever és a Cadbury Schweppes - közleményben leszögezte: vállalják, hogy ezentúl nem tesznek közzé a 12 év alatti korosztályt megcélzó reklámokat, s felfüggesztik az italárusítást az elemi iskolákban, hacsak azt az iskola vezetése kifejezetten nem kéri.

A középiskolákban csak ásványvízzel, gyümölcslevekkel, illetve más, kalóriaszegény italokkal együtt árusítják az üdítőket, hogy a diákoknak lehetősége legyen a választásra. A cégek azt is vállalták, hogy bővítik a kalóriaszegény italok kínálatát, s termékeiken több információt tesznek közzé az összetételről. 

Az Európai Bizottság egészségügyi biztosa Markos Kyprianou nemrégiben harcot hirdetett az elhízás ellen, mondván: Európában az túlsúlyosság évente 400 ezer gyereket érint.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

eurohirek.hu Világ

A gyerekek érzelmeire hatnak a "hízlaló" reklámok

A legújabb finn irányelvek szerint nem hathatnak erőteljesen az érzelmekre a sok cukrot és zsiradékot tartalmazó, gyermekeknek szánt élelmiszer-termékek reklámjai. Az ok: az utóbbi években rohamosan nőtt az elhízott gyermekek száma Finnországban.

MTI Itthon

Mi legyen az iskolai büfék étlapján?

Elkészült az Oktatási Minisztérium szeptemberi rendeletét előkészítő ajánlás, amelyet az Országos Élelmiszerbiztonsági és Táplálkozástudományi Intézet készített segítve a szülőket abban, hogy eldönthessék megfelel-e az iskolai büfék kínálata az egészséges táplálkozás követelményeinek.

Gazdaság

Mádl Ferenchez fordulnának az üdítőital-gyártók

A visszaváltható csomagolásokra vonatkozó előírások bevezetése esetén az államfőhöz fordulnak alkotmányossági normakontrollt kérve az ásványvizet és üdítőket gyártó cégek érdekképviseleti szervezetei. Az üdítőlobbi október elején már nyert egy csatát.