Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Különösen a tőkeszegény kis- és középvállalkozások számára létkérdés a működés költségeinek lefaragása. Hogyan spórolhatnak az iroda üzemeltetésén, az energia-felhasználását, a távközlési és ezen belül az adatkommunikációs szolgáltatások díján?
Irodát bérelni: nem mindegy hol, mennyiért © AP |
Bízzuk a gondnokra!
A „gondnok” szó persze nem fedi teljesen azt, amit az angol „facility management” kifejezés takar. Ez azt jelenti, hogy az irodaházat üzemeltető cég külön szolgáltatásokat is kínál bérlői számára. A szokásos karbantartási és takarítási költségeken kívül elintézik a postát, segítenek más kérdésekben. Mindezt meglehetősen olcsón, hiszen több cég számára is dolgoznak egy irodaházban, így a több ügyfél között megoszlanak bizonyos költségek.
Instant iroda
Sok cég működik, amelynek nincsen állandó irodája, vagy ha van, az is aprócska. Amikor viszont nagyobb megbízást kapnak, komolyabb projektbe vágnak, néhány hónapra kibérelnek egy úgynevezett instant irodát, amelyet a bérbeadó már berendezett, titkárnő is működik ott. A vállalkozás gyorsan beköltözhet, azonnal dolgozhat, és nem kell a piacon megszokott, egy-két éves szerződést megkötniük: ha végeztek, mehetnek is.
Egészen kis cégeknek szóba jöhet néhány belvárosi irodaház szolgáltatása: a gyakran egyszemélyes cég kap egy névtáblát, sok vállalkozás által „használt” titkárnőt és egy telefonszámot. A cégvezető ráírhatja ezt a számot és címet névjegyére, és ha hívják, a telefonközpont azonosítja, a titkárnő pedig cége nevében veszi fel a telefont. Tárgyalás esetén előre kell tárgyalót foglalni.
Áram a piacról
A technikai háttér mellett napjainkban lehetőség van a cégiroda, telephely működtetése során felhasznált -- egyre dráguló energia -- olcsóbb beszerzésére is. Ennek módja, ha a vállalkozás nem a közüzemtől, hanem a piacon vásárol villamos áramot: erre ma már van lehetősége. A két évvel ezelőtti villamos-energetikai liberalizáció nyomán ugyanis a nem lakossági fogyasztók kiléptek a piacra, és némelyik kedvezőbb feltételekkel kínálja termékét. Ez különösen a nagyobb mennyiségű energiát elfogyasztó cégeknek éri meg, akik így egyrészt a közüzeminél kedvezőbb szerződési feltételeket köthetnek, s a néhány százalékos energiaköltség-csökkentéssel évente akár néhány tízmillió forintot is megtakaríthatnak. – állítják a szakemberek.
Megtakarítás beszállítókkal
Kiaknázatlan lehetőség például a cégek logisztikai és marketing, valamint alkalmazotti költségek leszorítása. Ez utóbbi azt jelenti, hogy bizonyos esetei munkákra (például PowerPoint bemutatók készítése, kiadványszerkesztés, hang- és videokonferencia, adatbázis-kezelés, futárszolgálat) nem vesz fel a cég alkalmazottat, hanem külső szolgáltatónál rendeli meg azokat. Egy tavalyi felmérés szerint jelenleg a magyar kis- és középvállalkozások körében nem alkalmazzák megfelelően a logisztikát, sőt gyakran magával a logisztika fogalmával sincsenek tisztában.
Tartalmi partnerünk a Bookmark Media
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Érdemi megtakarítást lehet elérni megfizethető, régi ingatlanban is alkalmazható okoseszközökkel. A csúcs a mindent integráló rendszer, bár ez inkább új otthonoknál célszerűbb.
A Szegedi Tudományegyetem kutatója szerint a klímaváltozás miatt viharokra, hőmérsékleti rekordokra kell számítani.