szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A dinamikus növekedést tervező Wizz Air sokallja a budapesti reptér árait. A Budapest Airport Rt. eközben szintén árcsökkentést akar; bejelentették a reptéri illeték csökkentését. Három év múlva a Wizz Air szándékszik Kelet-Közép-Európa legnagyobb légitársaságává válni, 6 milliós utasszámmal.

A terveket  Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója ismertette Ferihegyen. Kifejtette: Magyarországon a diszkont légitársaságok piaca az elmúlt időszakban robbanásszerűen, 30 százalékkal bővült, ami megegyezik az európai átlaggal. Hozzátette ugyanakkor, hogy a szolgáltatás színvonalához képest magas díjak miatt Budapest előbb-utóbb versenyhátrányba kerül a környező országokhoz képest.

A Wizz Air számai
 A Wizz Air tavaly 1 millió 900 ezer utast szállított, ebből félmilliót tett ki a magyarországi utasok száma. A Wizz Air holding alaptőkéje 40 millió euró. Repülőgépeinek száma jelenleg 9, és további 24-re adott megrendelést az Airbusnak, 1,4 milliárd euró értékben. Ezek a gépek 2007-2010 között állnak forgalomba. A társaság megalakulása óta több mint 3 millió utast szállított.
"Ilyen árakkal Budapest növekedési kilátásai nem jók" - összegezte a vezérigazgató. Példaként említette, hogy míg  Lengyelországban megduplázzák az idén nyáron a diszkont társaságok  kapacitásaikat, addig Magyarországon 5 százalékkal csökkentik az egy évvel korábbihoz képest.
   
A ferihegyi nemzetközi repülőteret üzemeltető Budapest Airport Rt. szóvivője, Szollár Domokos az MTI-nek elmondta: "Mi is úgy gondoljuk, hogy Ferihegy az egyik legdrágább repülőtér Közép-Európában, ezért határoztunk úgy, hogy január 1-jére visszamenőlegesen átlagosan 5 százalékkal csökkentettük a leszállási díjakat és a reptéri illetékeket. Ennek eredményeként a légitársaságok várhatóan 1,3 milliárd forinttal fizetnek kevesebbet idén a repülőtér használatáért. A Budapest Airport által előterjesztett árcsökkentés háromszorosa annak, amit a 2005-ben meghirdetett vonatkozó kormányrendelet előír."
   
A szóvivő elmondta: a versenyképesség növelése érdekében évről évre csökkenteni fogják a díjakat, és növelni a szolgáltatások minőségét.
   
A Wizz Air vezérigazgatójának  várakozása szerint a következő években nem csak a diszkont, de a hagyományos légitársaságok piaca is konszolidálódik. "A folyamat már elindult, több légitársaság csődbe ment, illetve összeolvadt más társasággal" - mondta, hozzátéve, hogy hosszútávon három hagyományos, és négy-öt diszkont légitársasági kör maradhat fenn Európában. Úgy fogalmazott, hogy Magyarországnál sokkal nagyobb országok sem tudták megmenteni nemzeti légitársaságaikat.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Hét nap

WIZZAIR-PANASZ

Milliárdos kártérítést is követelhet a WizzAir fapados légitársaság a privatizáció küszöbén álló Budapest Airport Rt.

hvg.hu Gazdaság

Fapados az év magyar vállalatai között

A Magyar Kockázati és Magántőke Egyesület (MKME) ez évben is kiosztotta az Év Vállalata Díjat. Az immár nyolcadik éve adományozott díj a kockázati tőke iparág elismerését fejezi ki a kimagasló gazdasági teljesítményt nyújtó hazai kis- közép- és nagyvállalatoknak.

Világ

Fapados rémtörténetek - mire számíthatunk?

Ha már repül, akkor nincs baj - tartják a sokat utazók a diszkont-légitársaságok járatairól, amelyek elsősorban kiszámíthatatlan késéseikkel okoznak bosszúságot a kevés pénzért utazni akaróknak, néha pedig azzal is, hogy az olcsó utazás végül igencsak drága lesz. Összeállításunk néhány kellemetlen fapadoskalandot gyűjt csokorba.

Gazdaság

Wizz Air: diszkriminatív árakat alkalmaz a Budapest Airport

A Wizz Air diszkont légitársaság panaszt nyújt be az Európai Bizottság Versenyjogi Főigazgatóságánál és bejelentést tesz a Gazdasági Versenyhivatalnál is, mert diszkriminatívnak tartja a Budapest Airport Rt. földi kiszolgálási díjait - áll a légitársaság közleményében.

MTI Gazdaság

A Ryanair elindítja első fapados járatát Magyarországra

Az ír Ryanair olcsó jegyes légitársaság jövőre elindítja első magyarországi járatát, közölték a cégnél csütörtökön. A vállalat összesen öt új járatot indít 2006 február 17-e és március 31-e között: London Stansted repülőteréről a Balatonra, az olaszországi Lameziába és Pármába, Vitoriába Spanyolországba, valamint London Luton repülőteréről a franciaországi Brestbe.

MTI Gazdaság

Új fapados Lengyelországban

A Direct Fly nevű új lengyel fapados légitársaság az üzleti utasokat célozza meg. Működését áprilisban kezdi meg.

Gazdaság

Reklámjaiban támadja az easyJet a Wizz Airt

Magyarországi napilapokban tett közzé hirdetést az easyJet diszkont légitársaság, amelyben versenytársától közelmúltbeli járattörléseinek számát tudakolja; a Wizz Air közleménye hízelgőnek nevezi, hogy az easyJet időt és pénzt szán arra, hogy versenytársát negatív színben tüntesse fel.