Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A Malév magyar nemzeti légitársaság a tavalyi évet 1,3 milliárd forint nem konszolidált adózás előtti veszteséggel zárta, ami 3,6 milliárd forinttal kevesebb a 2004. évi 4,9 milliárd forint veszteségnél.
Az idei üzleti terv a múlt év második felében tapasztalt pozitív tendenciák folytatásával számol. Éves szinten a menetrendszerinti járatok jegyárbevételének 10,9 százalékos növekedését, üzemi szinten nullszaldós gazdálkodást és pozitív adózás előtti eredményt tervez a Malév - mondta Németh Krisztina, a Malév kommunikációs vezetője.
Az üzemi tevékenység költségeit az elmúlt évben a hatékonyságnövelő intézkedéseknek köszönhetően - az üzemanyag ráfordításokat kivéve - 0,6 százalékkal csökkentette a légitársaság. Az üzemi költségek több mint 20 százalékát kitevő kerozinköltségek viszont az előző évhez képest 6,7 milliárd forint többletkiadást jelentettek. Ezért az üzemi szintű veszteség magasabb lett a tervezettnél, de a kommunikációs vezető számadatot nem közölt.
A Malév járatain tavaly az átlagos férőhely kihasználtság egy év alatt 2,1 százalékponttal 66,6 százalékra emelkedett, és a nyári csúcsidőszakban meghaladta a 80 százalékot - mondta a kommunikációs vezető.
A csökkenő jegyárak ellenére a menetrendszerinti járatokon a jegyárbevétel 2,3 százalékkal nőtt, a második félévben pedig 7,6 százalékkal volt több, mint az előző év második felében.
Az áruszállítási tevékenység árbevétele az előző évhez képest 17 százalékkal visszaesett, a földi kiszolgálásból származó bevételek pedig 21 százalékkal voltak magasabbak, mint egy évvel korábban. Mivel az üzemanyag üzletágat az év során kiszervezték, majd értékesítették, a társaság üzleti bevételei összességében az előző évi szintjén maradtak.
Tavaly a légitársaság kilenc új járatot indított és összesen 26 697 járatot üzemeltett. A menetrendszerinti forgalomban az utasok száma 9,3 százalékkal 3,055 millió főre nőtt. Ennél dinamikusabb, 14-15 százalékos volt a forgalombővülés a kelet-európai és a mediterrán régiókban, ahol a Malév nemcsak megőrizte, hanem javította piaci pozícióit.
A Malév teljes útvonalhálózatán a harmadik negyedévben az utasszám 15 százalékkal, a negyedik negyedévben pedig 20 százalékkal emelkedett. A magyar nemzeti légitársaság piaci részesedésének csökkenése a múlt év második felében megállt: az első negyedévi 40,1 százalékról decemberre 44,9 százalékra javult.
Németh Krisztina kiemelte: "...a 2005. év a stabilizáció éve volt, 2006. pedig az értéknövelésé lesz". A múlt év végén a Malév önálló cégbe szervezte a nyereséges földi kiszolgálást és a napi karbantartási tevékenységet. Ezek könyv szerinti értéke miatt a Malév saját tőkéje évek óta először haladja meg jelentősen a társaság jegyzett tőkéjét, "... és tükrözi a Malév csoport tényleges értékét" - mondta a kommunikációs vezető.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.
Az Oroszország-szakértő szerint köze lehetett a palágykomoróci templom elleni támadáshoz az Orbán-kormánynak.
Azt állította, nem volt verésnyom a férfin.
A lezárásért felelős szervezet azt ígérte, hogy nem adják fel.
Egészen zseniális ötlete támadt három olasz diáknak: kis energiatermelő üzem válhat minden forgalmas útszakaszból.
Érdemes árnyékba húzódni.
Egyre inkább úgy érződik, hogy a magyar kormánypárt nem csak az online világban kerül vesztes helyzetbe.
Elszállók, összeukránozás, levelibéka, választalan, repülőember.