szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Sziget fesztiválra érkező vendégek tavaly 6,3 milliárd forintot költöttek el - közölte a KPMG szerdán. A tanácsadó vállalat a Sziget Kulturális Szervezőiroda megbízásából készített kalkulációt, amelyben 1000 magyar és 330 külföldi adatközlésére és a multikulturális rendezvényen helyet kapott kereskedelmi egységek forgalmára hagyatkozott.

A felmérés szerint az elkövetkező három fesztiválon folyamatosan növekvő trenddel lehet számolni, amelynek eredményeként az idén több mint 6,5 milliárd forintot, 2008-ban pedig már csaknem 7 milliárd forintot érnek el a vendégek  összkiadásai.

Sziget: porfürdőből prémiumfesztivál 
Miért hagytak fel a Sziget szervezői a jópofáskodó reklámkampánnyal? Mi váltotta fel a fanyalgókban korábban meglévő „drogos rockfesztivál” lassan elmosódó képét? Miért nem feltétlenül jó, ha vagány arcokkal hirdetünk, vagy ha egymásra kacsintunk, s hogyan csiszolódik Palcsó Tamással a Sziget-brand? Tovább.
Tavaly kiadások háromnegyede, 4,78 milliárd forint a Sziget területén belül, másfél milliárd forint pedig a Szigeten kívül realizálódott. A felmérésből kiderül az is, hogy a 2005-ös fesztiválból származó adóbevétel 1,3 milliárd forint volt, az egyhetes rendezvény által generált bruttó hazai termék a KSH által is használt számítási modellt alapul véve meghaladta a 3 milliárd forintot.

A szigetre kilátogatók összes kiadásának kétharmada, csaknem 4 milliárd forint a magyar vendégekhez kötődött a tavaly 13. alkalommal rendezett programon. A vendégek legtöbb pénzt élelmiszerre és belépőkre költötték. 

A 19 százaléknyi külföldi 2,32 milliárd forintot költött el. A tavalyi Sziget fesztiválra érkezett 37 ezer külföldi vendég 30 százaléka Németországból, 20,5 százaléka Franciaországból érkezett. A magyarországi vendégek 45 százaléka budapesti, 24 százalékuk 18-20 éves, a látogatók csaknem 90 százaléka 30 év alatti. A külföldről érkezők 70 százaléka 21 és 30 év közötti.

A rendezvényen átlagosan 3,1 napot töltő magyarországi látogatók 53 százaléka lakott a Szigeten, az átlagosan 6,2 napot "szigetelő" külföldieknek azonban 94 százaléka említette a Szigetet, mint szálláshelyet. A külföldiek a rendezvényt megelőzően 1,7, azt követően pedig 1,8 napot töltöttek Magyarországon.

A Sziget Kulturális Szervezőiroda adatai szerint a rendezvény összesen 111 millió forint állami támogatás kapott 2005-ben. Ebből 100 millió forintot a központi költségvetésből, 11 millió forintot fővárosi és regionális támogatásokból.

Gerendai Károly, a fesztivál főszervezője elmondta, hogy az idei üzleti tervükben hasonló mértékű állami támogatásra számítanak. Ez ugyanakkor csak kis hányadát teszi ki a rendezvény idei évre tervezett 2,250 milliárd forintos költségvetésének. 

A büdzsé legnagyobb részét, mintegy 60 százalékát a jegybevételek teszik ki, 600 millió forint reklámbevételekből, 100 millió forintot pedig a rendezvényen helyet bérlő cégektől származik - közölte a főszervező.

A programokra egyre többen kíváncsiak: míg a Hajógyári-szigetre 1993-ban 43 ezren látogattak ki, addig 2005-ben már 385 ezren. Gerendai Károly reménye szerint kedvez az időjárás az idei programnak, és a látogatók száma meghaladja a 400 ezret.

A 2005-ben 65 millió forintos nyereséggel záró Sziget Fesztivál szervezői az idei rekord-látogatószámot erős sztárkínálattal, infrastrukturális fejlesztésekkel és külföldi reklámkampánnyal igyekszik elérni. Ehhez a tavalyit 400 millió forinttal meghaladó büdzsét irányzott elő a szervezőiroda.

A svájci székhelyű KPMG International 148 ország 717 városában nyújt könyvvizsgálati, adó- és üzleti tanácsadási szolgáltatásokat, tagvállalatainál világszerte csaknem 94 ezer munkatárs dolgozik. A KPMG két magyarországi leányvállalatánál, a KPMG Hungária Kft.-nél és a KPMG Tanácsadó Kft.-nél 425 munkatársat foglalkoztat.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
MTI Kult

Újpest beperli a Sziget Fesztivál rendezőit

Újpest birtokháborítás miatt beperli a Sziget Rendezvényirodát; az eljárás célja, hogy a szervezők a IV. kerület felé is oldják meg a hangszigetelést - közölte Derce Tamás újpesti polgármester.

hvg.hu Kult

Sziget: porfürdőből prémiumfesztivál

Miért hagytak fel a Sziget szervezői a jópofáskodó reklámkampánnyal? Mi váltotta fel a fanyalgókban korábban meglévő „drogos rockfesztivál” lassan elmosódó képét? Miért nem feltétlenül jó, ha vagány arcokkal hirdetünk, vagy ha egymásra kacsintunk, s hogyan csiszolódik Palcsó Tamással a Sziget-brand?

hvg.hu Kult

A Radiohead a Sziget Nagyszínpadán

A Radiohead, a Franz Ferdinand, a Ministry és Robert Plant - ők már biztos fellépői az idei Sziget fesztiválnak. De jön a zúzós Sick of It All is és újra visszatér Natascha Atlas.

MTI Kult

Már pörög a 2006-os Sziget Fesztivál kívánsággépe

Ismét beindul a Sziget kívánsággépe a rendezvény hivatalos weboldalán, a sziget.hu/fesztival oldalon - közölte a rendezvényszervező iroda. A szervezők ide várják a rajongók javaslatait arra, hogy a külföldi sztárok közül kik kapjanak meghívást a - 2006-ban augusztus 9-16 között zajló – Szigetre.

hvg.hu Kult

Négyszázmillióval nő a Sziget költségvetése

Négyszázmillióval megemelt költségvetéssel, kétféle hetijeggyel, 250 pluszvécével, komolyabb jazz-színpaddal és a szokásosnál is több sztárvendéggel vág neki a Sziget Rendezőiroda az augusztus 9. és 16. között tartott fesztiválnak. A szervezők csütörtöki sajtótájékoztatóján kiderült, hogy nem tervezik kilencnaposra bővíteni a Szigetet, hogy ismét jönnek a franciák, s hogy a szokott főzelékes pultját pedig mindenki továbbra is megtalálja, legfeljebb nem a szokott helyen.