Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Deák László, a PricewaterhouseCoopers (PwC) adótanácsadási üzletágának igazgatója szerint még egyáltalán nem biztos, hogy a magyar regisztrációs adóra vonatkozó uniós vizsgálat lezárult.
Magyarország a 2006. január 1-jétől bevezetett szabályozásban ugyan már figyelembe veszi a gépjárművek használtsági fokát a regisztrációs adó kivetésekor, ám kérdéses, hogy a szabályozás megfelel-e az uniós szabályoknak.
A jelenleg hatályos magyar szabályozás kizárólag a gépkocsi korához köti az adó mértékét, figyelmen kívül hagyva annak tényleges használtságát, holott egy egyéves autó használtsági foka akár nagyobb is lehet, mint egy hatévesé – hívta fel a figyelmet.
Elképzelhető tehát, hogy egy következő eljárásban az Európai Unió megvizsgálja, megfelelő-e az az eljárás, ahogyan a használtságot a hazai szabályozás figyelembe veszi a regisztrációs adó megállapításánál – mondta Deák.
A PwC igazgatója szerint nehézséget okozhat a 2004. május 1. és 2005. december 31. között behozott autók használtsági fokának utólagos megállapítása, amire az Európai Bíróság mostani ítélete vonatkozik. A regisztrációs adó akkori kiszabásakor ugyanis ezt nem vizsgálták, csak a motor fajtáját (benzin vagy dízel), köbcentiméterét vették figyelembe, valamint azt, hogy milyen környezetvédelmi osztályba sorolták az autót.
Kérdéses az is, hogy milyen eljárásban tudja majd a hatóság visszafizetni a különbséget – tette hozzá. A magyar kormány bíróságnak tett nyilatkozata szerint 81612 darab autóról van szó, míg a beszedett adót 116 millió euróra becsülték (274,35 forintos euró áron), ennek egy részét kell majd visszafizetni, feltehetőleg annak kamataival.
Az adó visszatérítésével kapcsolatos államigazgatási költségek a szakértő szerint jelentősek lehetnek. A magyar kormány kérte is, hogy ezt döntésénél mérlegelje az Európai Bíróság, de a testület elvetette a kérést – mondta Deák László.
Mivel még magát a visszafizetési eljárást is ki kell dolgozni, akár több hónap is eltelhet a kifizetések megkezdéséig, sőt az adótanácsadó szerint a kifizetések áthúzódhatnak a jövő évre is. Az Európai Bíróság nem szabott határidőt erre – tette hozzá.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
A világ legnagyobb húsipari cége, a brazil JBS a New York-i tőzsdére lépett, hogy finanszírozza a további növekedését. A zilált múltú vállalatot rendre megtalálják környezetvédők, politikusok és piacfelügyeletek.
Már a Szijjártó-libling akkugyáraknak sem jut az egyedi állami támogatásokból. Az Állami Számvevőszék súlyos kritikákat fogalmazott meg e rendszerrel szemben, mert nem szolgálja a gazdaság érdekeit.
„Elértük a határt, szürkeségben mi vagyunk élen” – énekli Zentai Márk, aki a Mörk leállása óta szólóban zenél. Az új dal címe Szabadon, és a részben a Pride felvonuláson forgatott klipje a HVG-n látható először.
A „jogosulatlan” kriptováltás bekerült a Btk-ba, azonnali hatállyal leállították.
Egészen hihetetlennek tűnő hírek, melyekről kiderült, hogy igazak. Hihető átverések. Mindkét fajtából jutott bőven az elmúlt hetekben a közösségi oldalakra.
Néhány szón, gesztuson múlt 1990-ben, hogy nem borította el Erdélyt az erőszak.