szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az egy alkalommal történő vásárlások összege növekedett, egyre többen járnak autóval vásárolni, s a bankkártyás fizetések szerepe is előtérbe került – közölte felmérésének eredményeit a GfK Hungária Piackutató Intézet.

Bár a GfK tanulmánya szerint a szupermarketek piacrésze stabilizálódik, a kis boltok együttes piaci súlya csökken, a hipermarketek és cash&carry üzletek piacrésze stagnál, az átlagos vásárlásonkénti kiadás mégis nőtt az előző évhez képest. Az adatok tanúsága szerint Magyarországon 2006 első félévében mintegy 64 milliárd forinttal több bevételt realizált a kiskereskedelem, mint egy évvel korábban.

Továbbra is a készpénzzel történő fizetés a leggyakoribb, terjed azonban a modern, készpénzkímélő kártyás fizetés is – állapította meg a Gfk Hungária. A bankkártyával történő fizetés a vásárlások értékének már 12 százalékát teszi ki.

Az autós bevásárlások szerepe növekedett, kétötödük már így történik. A felmérés szerint továbbra is elsősorban a háziasszonyok intézik a bevásárlásokat. A férfiak kifejezetten nem szívesen vásárolnak háztartási és vegyi áru kereskedelemre szakosodott drogériákban.

A Gfk Hungária tanulmányából kiderült, hogy a bevásárlások zöme, az összes vásárlás értékének mintegy 40 százaléka, változatlanul a péntekre és szombatra koncentrálódik.

A GfK Hungária Piackutató Intézet január-júniusi időszakban vizsgált tanulmányából kiderült, bár a délelőtti órákban többször vásárol, a délutáni órákban többet költ a magyar vásárló.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI TV|Rádió

GfK: nem tudnak TV nélkül élni a magyarok

A GfK Hungária Piackutató Intézet Életstílus kutatása szerint tízből három magyar úgy érzi, televízió nélkül nem lenne teljes az élete. A legkedveltebb televíziós műfajok közül a tanulmány szerint vezetnek a hírműsorok, az időjárás-jelentés, a kabaré és humoros műsorok.

MTI Gazdaság

GfK: csak váratlan kiadásokra teszünk félre pénzt

A szeptember-októberi időszakban kis mértékben csökkent a lakosságon belül a megtakarítással rendelkezők aránya; a legtöbben váratlan kiadások fedezésére tartalékolnak csak - állapítja meg a GfK Hungária Piackutató Intézet csütörtökön közölt felmérése.

hvg.hu Itthon

GfK: tízből hatan úgy vélik, rosszabbul fognak élni

Az idei év második negyedévében erőteljesen zuhant a Fogyasztói Bizalom Index: a márciusi rekordmagasság után 52 pontos visszaesés mellett mindössze 152 pontot ért el júniusban a mutató, amely szerint utoljára 2003 végén voltak ilyenbizalmatlanok a vásárlók.

MTI Gazdaság

A GFK felvásárol egy brit piackutatót

Történetétnek eddigi legnagyobb felvásárlási ügyletét kötötte meg Németország vezető piackutató intézete, a GfK: a brit United Business Media médiacégtől 550 millió euróért megvásárolja annak piackutató leányvállalatát, a NOP Worldöt.

hvg.hu Itthon

GfK: „felesleges étteremre költeni”

A lakosság több mint fele, 57 százaléka soha nem étkezik gyorsétteremben, illetve kétharmada, 63 százaléka érzi úgy, hogy a testsúlya éppen megfelelő, nem szeretne sem fogyni, sem hízni - derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet legfrissebb elemzéséből.