szerző:
euractiv/hvg.hu
Tetszett a cikk?

Mintegy 450 millió forint értékben valósít meg magyar piaci pozícióit erősítő beruházásokat a Chio-Wolf Magyarország Kft. 2006-ban.

A leányvállalat üzleti stratégiájából adódóan magyar termesztésű alapanyagokból – burgonya, kukorica, liszt – gyártja snack termékeit. A német tőkével működő, 15 évvel ezelőtt létesült cég fejlesztési programjának keretében a cég győri üzemében folyamatosan működő tésztadagasztó géppel modernizálják a gyártási technológiát. A beruházások eredményeként jelenlegi 32 százalékos piaci részesedésüket 35-37 százalékra szeretnék növelni.

A társaságnak jelenleg Győrben és Zircen működik üzeme. Az 500 főt foglalkoztató élelmiszeripari cég 2006 végére már a 10 milliárd forintot meghaladó nettó árbevételre számít – közölte Somogyi György, a társaság magyarországi vezérigazgatója.

A budapesti központú Chio-Wolf Magyarország Kft. anyavállalata Kölnben működik Intersnack Knabbergeback GmbH Co néven. A német vállalatcsoport leányvállalatai közül – a cégvezetés szerint – árbevétel, piaci pozíció, tartós eredmény tekintetében a Chi-Wolf Mgyarország Kft. a legsikeresebb – mondta a vezérigazgató.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Nőtt az élelmiszerbiztonsági bejelentések száma az EU-ban

Az Európai Unióban az élelmiszer-biztonsági kockázatokról szóló tagállami bejelentések száma 2005-ben 22 százalékkal növekedett az előző évihez viszonyítva - közölte a Magyar Élelmiszer-biztonsági Hivatal az Európai Bizottság élelmiszer és takarmány gyors veszély jelzési rendszerérének (RASFF) 2005. évi adatait pénteken az MTI-vel.

Gazdaság

Dráguló élelmiszerek

Immár fél éve, hogy az élelmiszerek az átlagos inflációt meghaladó mértékben drágulnak, és ez a közeli jövőben is így lesz. Vége annak az időszaknak, amikor az olcsó import letörte a hazai termékek árát, ráadásul a tervezett áfaemelést teljes mértékben a fogyasztóknak kell majd megfizetniük.

hvg.hu Gazdaság

Akciós újságban leginkább élelmiszert hirdetnek

A hipermarketek és cash&carry üzletek kiadványaiban főleg a non-food termékek kapnak helyet, míg a szupermarketekben, diszkontokban és drogériákban ezek aránya lényegesen alacsonyabb. Az akciózott, és hirdetett háztartási termékek háromnegyede az élelmiszer kategóriákból kerül ki.

MTI Gazdaság

Egységes élelmiszer-címkézés az EU-ban

Az európai élelmiszer- és italgyártó ipar képviselői önkéntes megállapodást kötöttek a termékjelölés irányelveiről, hogy jobban tájékoztassák a fogyasztókat a termékek tartalmáról- jelentette be az iparág európai szakmai szervezete.