szerző:
MTI/hvg.hu

Az orosz milliárdos, Oleg Deripaska eddig "néhány százalékot" szerzett a világ legnagyobb autógyárcsoportjában, az amerikai General Motorsban, és a részesedését legalább 10 százalékra akarja növelni, jelentette csütörtökön a német Manager Magzin, forrásának megjelölése nélkül. Az érdekeltek nem nyilatkoztak a fejleményről.

Oleg Deripaska orosz milliárdos.
Állami tőkés megbízott
© engology.com
Deripaskának – a Basis Element nevű holdincégén keresztül – többsége van az orosz GAS járműgyárban, és „most megbízást kapott a Kremlből, hogy növelje az orosz autóipar nemzetközi versenyképességét”, írta a német magazin. A General Motors a hónap elején feladta a próbálkozást háromoldalú szövetség létrehozására a Renault-Nissannal.

A közelmúlt másik stratégiai jellegű ügylete volt, amikor – szeptember elején – az Orosz Külkereskedelmi Bank (Vnyestorgbank) 5,02 százalékos részesedést vásárolt a nyugat-európai EADS repülési, űr- és hadiipari csoportban, és ezzel az egyik legnagyobb egyedi részvényessé vált.

A vártnál nagyobb üzemi eredményt, de az egyszeri tételek beszámításával nagyobb adó utáni veszteséget volt kénytelen elkönyvelni a második negyedben a General Motors. Vesztesége 3,2 milliárd dollár, – egy részvényre 5,62 dollár – az egy évvel korábbi 987 millió, egy részvényre 1,75 dolláros mínusz után. A veszteséget jórészt a korábban bejelentett létszámcsökkentések költségei – 3,7 milliárd dollár – okozták. A csoport egymás után a hetedik negyedévben volt deficites az adó utáni rubrikában.

Az egyszeri tételek nélkül adózott eredménye 1,2 milliárd dollár, egy részvényre 2,03 dollár lett, az egy évvel korábbi 231 millió dollár, egy részvényre 41 cent után. Elemzők a negyedbeli üzemi eredményt 51 centre várták. A cég bevételei az időszakban 54,4 milliárd dollárt értek el, a korábbi 48,5 milliárd dollár után.

A GM, amely 10,6 milliárd dolláros veszteséget jelentett a tavalyi év egészéről az egyszeri tételekkel együtt, novemberben jelentette be átalakítási programját amely 2008-ig 12 üzemének bezárását és több tízezer fős létszámcsökkentést jelent. Ettől a cég gazdálkodási mutatóinak jelentős javulását reméli.

Jelentős átalakulás előtt áll a világ autóipara, állapította meg szeptember végén a PricewaterhouseCoopers. A cég elemzőinek véleménye szerint 2010-ig rohamtempóban fog bővülni a gyártás – főleg India, Kína, Brazília, Oroszország keresletének gyors növekedése miatt –, és át fognak rendeződni az erőviszonyok.

A jelenlegi világelső, az amerikai General Motors öt éven belül nem lesz benne az első tízben sem, miközben a japán Toyota az élre fog törni: a PwC szakértői szerint az újonnan jelentkező keresletnek legalább 30 százalékát Toyota gyártmányú autókkal fogják kielégíteni, a Renault-Nissan páros szűk 17 százalékra számíthat, a Hyundai 14,8, a Volkswagen 12 százalékra.

Az október elején aláírt szándéknyilatkozatuk szerint a világ vezető alumíniumipari cégét hozza létre az orosz RUSAL alumíniumgyártó és hazai versenytársa, a kisebb SUAL, valamint a svájci Glencore International AG nyersanyagipari cég. Az egyesülésben- amely a United Company Rusal néven működik majd – a RUSAL 66 százalékot, a SUAL 22 százalékot és a Glencore 12 százalékot birtokol. Az új társaság egynegyede Oleg Deripaskáé, a RUSAL fő tulajdonosáé, aki közel áll a Kremlhez, írta korábban a Komerszant című orosz lap.

Az ügyletet 2007 április 1-ig akarják lezárni, majd ettől számítva három éven belül a céget a londoni tőzsdére is bevezetik. A United Company Rusal együttes alumíniumtermelése közel 4 millió tonna lesz évente, a világ alumíniumtermelésének körülbelül 12,5 százaléka, a timföldtermelése 11 millió tonna, a világtermelés 16 százaléka.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
MTI/hvg.hu Autó

Mégis nyereséges volt a General Motors első negyedéve

A világon a legtöbb autót értékesítő jármű-gyárcsoport, az amerikai General Motors hétfőn módosította első negyedévi mérlegét: 445 millió dolláros, részvényenként 78 centes adózott eredményt jelentett az eredetileg közölt, 323 millió dolláros, részvényenként 57 centes adó utáni veszteség helyett.

MTI/hvg.hu Autó

Érdeklődik a Renault a General Motors iránt

A Renault és a részlegesen az érdekeltségébe tartozó Nissan - a General Motors egyik fő részvényese szerint - részesedést szerezhetnének a GM-ben. A Renault egyelőre nem nyilatkozott az ügyben, az illetékes, a GM részvénytőkéjének mintegy 10 százalékát birtokló Tracinda már a két nagy járműipari csoport közeledéséről folyó tárgyalásokról tett említést pénteken.

MTI Autó

Eladja Isuzu-részesedését a General Motors

A világon a legtöbb autót értékesítő járműgyárcsoport, az amerikai General Motors 300 millió dollárért eladja 7,9 százalékos részesedését a japán Isuzu Motors Ltd. teherautógyárból. Noha minden pénzre szüksége van saját üzlete rendbe tételéhez, a szakmai-piaci együttműködést folytatni akarják.

automenedzser.hu Autó

Bajban a General Motors

Forgalma, nyeresége és piaci részesedése is vészesen apad a világ vezető autógyárának, az amerikai General Motorsnak. Lehet, hogy a GM csak francia-japán segítséggel tudja magát felszínen tartani.

Radar360: Orbánt kitennék, Greta aggódik, Trump optimista

Radar360: Orbánt kitennék, Greta aggódik, Trump optimista

Pörgős meccset vívtunk a svédekkel, de a vége csak elúszott

Pörgős meccset vívtunk a svédekkel, de a vége csak elúszott

Ha van önnél otthon ilyen tűzijáték, meg ne gyújtsa

Ha van önnél otthon ilyen tűzijáték, meg ne gyújtsa

Hazánkban a legújabb zöld rendszámos Opel

Hazánkban a legújabb zöld rendszámos Opel

Kiugrott debreceni kollégiuma ablakán egy egyetemista

Kiugrott debreceni kollégiuma ablakán egy egyetemista

Ha tisztában van a bioritmusával, sokkal könnyebb lesz az élete

Ha tisztában van a bioritmusával, sokkal könnyebb lesz az élete