szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a fogyasztók megtévesztése miatt tízmillió forintra bírságolta a Coca-Cola Beverages Üdítőital Gyártó (Magyarország) Kft.-t.

A Coca-Cola Beverages Üdítőital Gyártó (Magyarország) Kft által forgalmazott "NaturAqua" természetes ásványvízről 2005. és 2006. évi reklámanyagaiban azt állította, hogy a szóban forgó ásványvíz a Balaton-felvidékről származik - áll a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) közleményében.

Ezzel szemben az Országos Gyógyhelyi és Gyógyfürdőügyi Főigazgatóság engedélye alapján a termék alapanyagául szolgáló természetes ásványvíz kinyerése, illetve palackozása Zalaszentgróton történik, ez a  település pedig sem földrajzilag, sem közigazgatásilag nem tartozik a Balaton-felvidékhez, s a kút vizének utánpótlását sem a Balaton-felvidékről nyeri.
 
A GVH a bírság megállapításánál lényeges enyhítő körülményként vette figyelembe, hogy a társaság együttműködött a versenyhatósággal, illetve a jogsértő magatartását abbahagyta  még a versenyfelügyeleti eljárás elején. 
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Gazdaság

Közös akcióban a Pepsi és a Coca-Cola

Összeáll a két rivális üdítőital-gyártó cég, és közösen kampányolnak termékeik mellett Indiában - írja a New York Times. A Coca-Cola és a Pepsi hosszú reklámkampányba kezdett, miután az indiai bíróság kötelezte őket, hogy fedjék fel az üdítők pontos összetételét.

hvg.hu Tech

Energiatakarékos erőművet épített a Coca-Cola Dunaharasztiban

Környezetkímélő technológiára épülő erőmű szolgáltatja a Coca-Cola magyarországi palackozója számára a hő- és hidegenergiát. A környezetbarát üzem – amelynek beruházási költsége 2,26 milliárd forint volt –, nem csak kevesebb szennyezést bocsát ki a korábbiaknál, de olcsóbban is termeli az energiát.

hvg.hu Gazdaság

A Coca-Cola a legértékesebb márkanév

Coca-Cola, Microsoft, IBM, General Electric, Intel és Nokia - az idén is ezek a világ legértékesebb márkanevei. A BusinessWeek és az Interbrand százas listájában többségben vannak az amerikai cégek.