szerző:
HavariaPress
Tetszett a cikk?

Két ügyben összesen húszmillió forint bírságot szabott ki a Vodafone-ra a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) - értesült a HavariaPress. A telefontársaság tavaly többször is jogszabálysértő módon korlátozta előfizetőit a szolgáltatás igénybevételében, ráadásul megsértette az előfizető panaszok kezelésére vonatkozó előírásokat is. A most kivetett 20 millió egyébként kevesebb mint 10 százaléka a törvény alapján maximálisan kivethető bírságnak.

 Az elmúlt évben több, a számláját utólag fizető ügyfél is azzal a panasszal fordult az NHH-hoz, hogy a Vodafone az előfizetői szolgáltatást egy bizonyos összeghatár elérése után, külön értesítés nélkül korlátozta - azaz az előfizető fogadni tudott hívásokat, kezdeményezni nem. Az NHH első-, majd a cég fellebbezése után másodfokon is megállapította, hogy a Vodafone jogszabálysértő módon, egy az általános szerződési feltételekbe (ÁSZF) foglalt, de nem átlátható és nem objektív kitételre hivatkozva tiltotta le a panaszosok híváskezdeményezéseit.

Az NHH azt is megállapította, hogy a Vodafone a vizsgált számlapanaszok közül többször szabálytalanul kezelte az előfizetői panaszokat, mivel csak jelentős késedelemmel tájékoztatta a fogyasztókat a panasz kivizsgálásáról.

Az NHH mostani határozatában arra kötelezte a társaságot, hogy a jogerőre emelkedéstől számított 30 napon belül törölje, vagy módosítsa az általános szerződési feltételeit, úgy hogy azok megfeleljenek a törvénynek. Egyúttal felhívták a figyelmet, hogy a kötelezettség késedelmes betartása, vagy nem teljesítése esetén az NHH újabb bírságot vethet ki, melynek összege elérheti a szolgáltató előző üzleti évi nettó árbevételének 0,25%-át is.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!