szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) ötmillió forintra bírságolta a Rossmann Magyarország Kft.-t, mert a társaság nem a valóságnak megfelelő árakat tüntetett fel egyes reklámújságjaiban, és ezzel megtévesztette a fogyasztókat.

A GVH megállapítása szerint a drogériákat üzemeltető Rossmann Kft. 2006 szeptemberében két reklámújságjában egyes termékek esetében a ténylegesen alkalmazottnál magasabb eredeti árat tüntetett fel, így a ténylegesen elérhetőnél magasabb megtakarításról adott tájékoztatást.

A versenyhivatal indoklása szerint a fogyasztói döntés befolyásolására alkalmas, ha egy adott termék az akció időtartama alatt a korábbinál kedvezőbb áron vásárolható meg. Jogsértőnek minősül viszont, ha a vállalkozás a reklámújságjában feltüntet egy magasabb és egy kedvezményes árat, miközben a magasabb árat korábban ténylegesen nem alkalmazta.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Plázs

GVH: Norbi hazudott, nem fogyaszt a brazil korall

Összesen 17 millió forint bírságot rótt a Norbifit nevű étrend-kiegészítő termék forgalmazójára a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), mivel reklámjaiban megtévesztette a fogyni vágyó fogyasztókat - értesült a HavariaPress.

HavariaPress Plázs

GVH: húszmilliós bírság az Avonnak

A Gazdasági Versenyhivatal húszmillió forintra bírságolta az Avon Cosmetics Hungary Kft-t, mert a cég több termékének hatékonyságával kapcsolatban a fogyasztók megtévesztésére alkalmas tájékoztatásokat tett közzé.

HavariaPress Gazdaság

A GVH a "fogva tartott" ügyfelek miatt vizsgálódik

A banki szektor szereplőivel szemben indított ágazati vizsgálatot a Gazdasági Versenyhivatal. A hivatal azért indította meg a vizsgálatot a lakossági és kisvállalati bankpiacon, hogy megismerje, nem sérülnek-e meg a versenyszabályok olyankor, amikor az ügyfelek bankot akarnak váltani.