szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Rekord növekedést ért el az ásványvíz kiskereskedelmi forgalma Magyarországon, mennyiségben 22, értékben 19 százalékkal többet adtak el belőle 2006 július-2007 júniusban, mint az előző év hasonló időszakában – közölte az ACNielsen Piackutató Kft.

A közlemény szerint az ásványvíz 40 milliárd forintot meghaladó bolti eladásaival nem csak a legnagyobb forgalmú, hanem a legdinamikusabban fejlődő élelmiszer-kategóriák közé tartozik. Felmérésük szerint az ásványvizek kiskereskedelmi eladási mennyisége meghaladja az évi 850 millió litert.

Legkedveltebb még mindig a dús szénsavas szegmens, amely elviszi az értékesítés közel kétharmadát. Évek óta egyre népszerűbb a szénsavmentes ásványvíz, emelkedő részaránya jelenleg egyharmad körül jár.

Az ásványvizek fogyasztói átlagára változatlan volt az utóbbi évben. Egy liter dús szénsavas idén júniusban átlagosan 44 forintba, a szénsavmentes 58 forintba került.

A piac érdekes színfoltját jelentik az ízesített ásványvizek. Bolti forgalmuk értékben még csak 1 milliárd forint felett jár, mennyiségben pedig meghaladja a 10 millió litert. Kiskereskedelmi forgalmuk megduplázódott egy év alatt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Ásványvízpiac: többet iszunk, kevesebbet fizetünk

Az ásványvizek forgalmának fellendülése az idén is folytatódik az ACNielsen 2005 márciusa és 2006 februárja között végzett felmérése szerint. Az éves kiskereskedelmi forgalom értékben 34 milliárd forint, mennyiségben pedig megközelíti az évi 680 millió litert.

hvg.hu Vállalkozás

Új ásványvíz a magyar piacon

Spanyol üdítőital franchise-hálózat az üditőital-automatákkal együtt Fonsana márkájú spanyol ásványvizet is piacra dob Magyarországon. Az URuVANA Hungary Kft. két alapító tulajdonosa Baranyai Zoltán és Kokas Sándor, a Dakexpo Kft. közreműködésével június 30-án aláírták a mester-franchise szerződést Jose Manuel Condéval, a spanyol cégtulajdonossal.