A melegben rákaptak a románok a sörre

Húsz százalékkal nőtt a román sörpiac 2007 első hat hónapjában a tavalyi hasonló időszakhoz képest. A szerdai román média a román sörgyártók egyesületének adataira hivatkozva közölte, hogy az országban az első hat hónap alatt több mint 10 millió hektoliter sör fogyott el, ami húsz százalékos növekedést jelent tavalyhoz képest.

  • MTI MTI
A melegben rákaptak a románok a sörre

Az első négy legnagyobb multinacionális szereplő – a Heineken Romania, az InBev Romania, az United Romanian Breweries Bereprod és az Ursus Breweries – az idei első félévben 7,29 millió hektorliter sört értékesített. Az összesen hetven százalékos piaci részesedésű vállalatok együtt 30 százalékos eladás-növekedést regisztráltak.

A gyártók a sikeresebb eladást a románok vásárlóerejének növekedésével és a melegebb időjárással magyarázzák. A Cotidianul című napilap emlékeztet, hogy tavaly egész évben a románok 17,7 millió hektoliter sört fogyasztottak, s ebből 12,6 millió hektolitert az első négy piaci szereplő értékesített.

A Heineken Romania a Golden Brau, a Silva, a Bucegi és a Ciuc márkájú sört forgalmazza. Az InBev protfóliójába tartozik a Stella Artois és a Bergenbier, az United Romanian Breweries Bereprod pedig a Tuborgot birtokolja. Az Ursus Breweries az Ursus, a Timisoreana, a Ciucas, a Stejar, a Peroni és Pilsner Urquell nevű söröket forgalmazza.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek