szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az euróövezet országaiban stabilizálódótt a különbség az autóárakban az idei év első felében az Európai Bizottság pénteken közzétett legfrissebb adatai szerint. Az átlagos különbség 4,6 százalék volt, az előző fél évben 4,4 százalék.

URLguru

További hasznos weblapokat szeretne a témában? Esetleg Ön osztana meg másokkal érdekes linkeket? Kattintson az URLguru.hu oldalra!

A legnagyobb árkülönbség a közepes és az alacsony árfekvésű autóknál mutatkozik – 4,8-5,2 százalék körüli átlagosan – míg a luxusautóknál kisebb az eltérés. Tipikus példa a Ford Focus, amely Németországban például 30 százalékkal drágább, mint Finnországban, ahol egyébként igen magas adók terhelik az autókat. Ez az eltérés akár 4 ezer euró megtakarítást is eredményezhet (áfával együtt) a bizottság számításai szerint annak a német állampolgárnak, aki Finnországban vásárol gépkocsit.

Az Európai Unió valamennyi tagországát figyelembe véve nem változott az árkülönbség az előző fél évhez képest, átlagosan 6,4 százalék körül alakult. Az euróövezetben Finnországban a legalacsonyabbak az árak (adók nélkül), majd Görögország és Szlovénia következik. A legdrágább Németország az euróövezetben.

A 27 tagországot tekintve Szlovákia a legdrágább, itt az árak 8,4 százalékkal haladják meg az EU-átlagot, a második helyen Csehország áll. Az egész EU-t tekintve Dánia legolcsóbb, utána Litvánia, illetve Magyarország következik.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Gagyi limuzin nyugdíjasoknak

Szép forma, ócska beltér, intelligens, jövőbe mutató technika, lusta motor – szertefoszlott amerikai álom.

MTI Világ

Az Il Ferro romániai "klónja" is fizetésképtelenné vált

Az Il Ferro név megvásárlásával létrejött romániai autóreklámos cég, amely a magyarországi botrány után MobilSpotra keresztelkedett át, szintén fizetésképtelenné vált - adta hírül csütörtöki számában az Új Magyar Szó (ÚMSZ) című napilap.

hvg.hu Autó

Drasztikusan visszaestek a hazai autóeladások

A várakozásoknak megfelelően drasztikusan visszaestek Magyarországon az újautó eladások. Az év elején még volt remény, arra, hogy tíz százalék alatt lesz az elmaradás, ám kiderült, hogy az első hónapok jó eladásai a karácsonyi akcióknak és az Il Ferrós matricás lendületnek volt csak köszönhető. Kelendőek ugyanakkor a haszonjárművek.

hvg.hu Autó

Mivel járunk, ha elfogy a benzin?

Az autógyárak szinte hétről-hétre mutatják be legújabb gépcsodáikat, amelyek enyhíthetik a gépjárművek környezetre gyakorolt káros hatásait. Számos iparági szakértő szerint azonban még több évtizednek kell eltelnie, mire ezek a technológiák széles körben elterjednek. Addig a meglévőből kell kihozni a maximumot, hogy minél hatékonyabban és környezetkímélőbb módon közlekedhessenek az autósok. Összeállításunkban számbavesszük az alternatív üzemanyagokat, s felmérjük, milyen lehetőségeink vannak bolygónkat kímélve autóval közlekedni.

hvg.hu Autó

Hogyan kerüljük el a rozsdát?

Minden járműtulajdonosnak előbb vagy utóbb szembe kell néznie a rozsdásodás problémájával. Ezen a számtalan technikai újdonság sem változtatott sokat. Ahhoz, hogy a rozsdásodás ne okozzon később komoly problémát, nem árt, idejében kezelni a kisebb-nagyobb foltokat, sérüléseket.

hvg.hu Autó

Hol kötelező a nappali világítás?

Egyre több országban kötelező a nappali fényszóró használata. Számtalan tudományos kutatás bebizonyította: a nappali fény jelentősen csökkenti a balesetek számát - különösen a kanyarodásból származó ütközéseknél figyelhető meg a csökkenő tendencia.

hvg.hu Autó

Hogyan szállítsuk autóval a biciklit?

Manapság egyre többen járnak családostól biciklizni, sőt sokan a nyaralásra is viszik magukkal a kerékpárt, hogy kényelmesen, olcsón bejárhassák az egész környéket. Ehhez természetesen olyan autóra van szükségük, melyen egyszerűen szállítható a kétkerekű. Milyen módszerek léteznek a szállításra?

hvg.hu Autó

Hogyan gyakoroljon a forgalmi vészhelyzetre?

Egy jogosítvány, egy autó, amibe bepattanhatunk, és máris az utak királyának érezzük magunkat. Alig néhányunkban merül fel a kérdés, hogy ez valóban elég-e ahhoz, hogy ne legyünk ön- és közveszélyesek az utakon? Vezetéstechnikai szakértőnk tanácsai.