szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Vagy az új szisztéma kiépítéséről csütörtöki dátummal megjelenő tender jogellenes, vagy a díjellenőrzés közbeszerzési eljárása az. Az egyikben a megrendelő azzal érvel: a díjszedés az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. törvényben biztosított privilégiuma. A másikban viszont éppen ezt adná magánkézbe - olvasható a lapban.

A lap úgy tudja, hogy az elektronikus útdíjrendszer második közbeszerzési eljárásának kiírására a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK) olyan ajánlatokat vár, amelyek gondoskodnak róla, hogy lehetőség szerint hazánk több mint 6300 kilométernyi közútján - autópályákon, autóutakon és számos főútvonalon - 2009-től a tehergépkocsik elektronikus módon, a megtett úttal arányosan fizethessenek az úthasználatért. Tendere szabályosságát azonban már kiírása előtt maga a KKK tette kétségessé.

Az új díjrendszer megvalósíthatóságát legalábbis a reménybeli rendszerszállítók szerint befolyásolhatja, hogyan foglal állást a Közbeszerzési Döntőbizottság az új infrastruktúra ellenőrző rendszerének kiépítésére megindított közbeszerzési eljárás folytatásáról. A testület néhány napja meghirdetett vizsgálatának arra kellene választ adnia: megállják-e a helyüket azok az érvek, amelyekkel a KKK alá szeretné támasztani, hogy a beruházást kizárólag az ÁAK Zrt. képes megvalósítani – olvasható a lapban.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Itthon

Megjelent ez e-útdíjfizetés bevezetéséről szóló kormányhatározat

Megjelent ez elektronikus útdíjfizetési rendszer (ED) bevezetésének menetrendjéről szóló kormányhatározat a határozatok tárában. Eszerint 2009. január elsejéig bevezetik a megtett úttal arányos ED rendszert, a 3,5 tonna megengedett össztömeget meghaladó gépjárművek és járműszerelvények körében, az autópályákon, autóutakon és az országos főutak egyes részein.

MTI/hvg.hu Gazdaság

Az e-útdíjfizetés 235 milliárd bevételt hozhat

Az országgyűlés költségvetési, pénzügyi, és számvevőszéki bizottsága nem tartotta általános vitára alkalmasnak az elektronikus útdíjfizetési rendszer magyarországi bevezetéséről szóló határozati javaslatot. A szerdai ülésen, 5 igen és 12 nem szavazattal (köztük 6 kormánypárti képviselő ellenszavazatával), és 4 kormánypárti tartózkodása mellett elutasították a javaslatot.