Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c6e3d365-59c4-4fd9-8649-30c4eae4c1aa","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A felfrissített Peugeot e-208 hatótávja meghaladja a 430 kilométert.","shortLead":"A felfrissített Peugeot e-208 hatótávja meghaladja a 430 kilométert.","id":"20250410_nagyobb-hatotavval-tamad-a-legujabb-elektromos-peugeot-208","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c6e3d365-59c4-4fd9-8649-30c4eae4c1aa.jpg","index":0,"item":"1b0e5a0b-24ac-4902-8833-edd8f47873f5","keywords":null,"link":"/cegauto/20250410_nagyobb-hatotavval-tamad-a-legujabb-elektromos-peugeot-208","timestamp":"2025. április. 10. 07:21","title":"Nagyobb hatótávval támad a legújabb elektromos Peugeot 208","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e6585f14-f9fe-4217-a061-aa5a94256d53","c_author":"Sztupa Melitta Boglárka","category":"kultura","description":"Évtizedekig elzárva tartották a nagyközönség elől, majd amikor szóba került a nyilvánosságra hozatala, mind az irodalmárok, mind a pszichológusok tiltakozni kezdtek ellene. Nemcsak azért, mert a szocialista erkölcsbe ütközött, hanem attól is tartottak, hogy a megjelentetése lejáratná a pszichoanalízis módszerét, valamint összetörné az olvasókban élő, kultikus József Attila-képet. A Szabad-ötletek jegyzékének idei újrakiadása és a József Attila pszichoanalízisét feldolgozó, ezen a héten mozikba kerülő új film, a Reménytelenül egyaránt a közönség nem szűnő érdeklődését mutatja a téma iránt. A ma 120 éves József Attiláról, a költőről és a magánemberről, továbbá a Szabad-ötletek jegyzékének publikálását övező vitákról kérdeztük az első kiadást tető alá hozó Tverdota György irodalomtörténészt, a József Attila Társaság elnökét, az életmű egyik legavatottabb ismerőjét.","shortLead":"Évtizedekig elzárva tartották a nagyközönség elől, majd amikor szóba került a nyilvánosságra hozatala, mind...","id":"20250411_A-verseim-nem-en-vagyok-az-vagyok-en-amit-itt-irok-maig-sokkoloan-hat-Jozsef-Attila-kevesbe-ismert-arca","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e6585f14-f9fe-4217-a061-aa5a94256d53.jpg","index":0,"item":"904552e8-7bf6-4911-b299-704d9d405744","keywords":null,"link":"/kultura/20250411_A-verseim-nem-en-vagyok-az-vagyok-en-amit-itt-irok-maig-sokkoloan-hat-Jozsef-Attila-kevesbe-ismert-arca","timestamp":"2025. április. 11. 19:00","title":"„A verseim nem én vagyok: az vagyok én, amit itt irok” – máig sokkolóan hat József Attila kevésbé ismert arca","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2c3e4785-d5bd-4d6c-8400-9ee9d55b0f26","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Az amerikai sajtó szerint az elnök kapkodása hihetetlen romboláshoz vezetett. ","shortLead":"Az amerikai sajtó szerint az elnök kapkodása hihetetlen romboláshoz vezetett. ","id":"20250410_trump-vamok-usa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2c3e4785-d5bd-4d6c-8400-9ee9d55b0f26.jpg","index":0,"item":"7f591ba2-f716-4907-84a8-3f28cea12032","keywords":null,"link":"/360/20250410_trump-vamok-usa","timestamp":"2025. április. 10. 07:30","title":"Trumpnak elég volt pár hónap ahhoz, hogy elmagyarázza: Amerika megbízhatatlan partnere a világnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"07e87903-32da-429a-adab-d972aafad3db","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A posztot azóta levették, de a 24.hu azonosított két felhasznált fotót is, amelyek biztosan Karácsony hivatalba lépése előtt készültek. ","shortLead":"A posztot azóta levették, de a 24.hu azonosított két felhasznált fotót is, amelyek biztosan Karácsony hivatalba lépése...","id":"20250410_Tarlos-Istvan-fopolgarmestersege-alatt-keszult-kepekkel-akarta-bemutatni-a-fideszes-kepviselo-milyen-koszos-Karacsony-Budapestje","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/07e87903-32da-429a-adab-d972aafad3db.jpg","index":0,"item":"2ef02738-e658-4b88-8955-26736e404d5d","keywords":null,"link":"/itthon/20250410_Tarlos-Istvan-fopolgarmestersege-alatt-keszult-kepekkel-akarta-bemutatni-a-fideszes-kepviselo-milyen-koszos-Karacsony-Budapestje","timestamp":"2025. április. 10. 19:32","title":"Tarlós István főpolgármestersége alatt készült képekkel akarta bemutatni a fideszes képviselő, milyen koszos Karácsony Budapestje","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f08b4701-6015-4d36-8110-01a238fb6140","c_author":"HVG","category":"360","description":"Megjelent a HVG mesterséges intelligenciával foglalkozó kiadványának ötödik száma.","shortLead":"Megjelent a HVG mesterséges intelligenciával foglalkozó kiadványának ötödik száma.","id":"20250410_hvg-ai5-mesterseges-intelligencia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f08b4701-6015-4d36-8110-01a238fb6140.jpg","index":0,"item":"c5c6f76e-7578-4128-a6d0-e25a8aa5a5bd","keywords":null,"link":"/360/20250410_hvg-ai5-mesterseges-intelligencia","timestamp":"2025. április. 10. 07:00","title":"HVG Ai5 – Mit okoz nekem ma a mesterséges intelligencia? Mit várhatok holnap?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"61e2fb91-8dd5-4480-b45a-3bd7d5381eb1","c_author":"MTI","category":"elet","description":"III. Károly és felesége, Kamilla magánaudiencián járt a tüdőgyulladásból lábadozó katolikus egyházfőnél.","shortLead":"III. Károly és felesége, Kamilla magánaudiencián járt a tüdőgyulladásból lábadozó katolikus egyházfőnél.","id":"20250410_vatikan-ferenc-papa-III-karoly-kamilla-kiralyne-latogatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/61e2fb91-8dd5-4480-b45a-3bd7d5381eb1.jpg","index":0,"item":"5b6730d1-0195-4940-a79f-d5da3734034e","keywords":null,"link":"/elet/20250410_vatikan-ferenc-papa-III-karoly-kamilla-kiralyne-latogatas","timestamp":"2025. április. 10. 11:01","title":"Meglátogatta Ferenc pápát a brit királyi pár","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"46ef305c-e7d1-4255-96d9-3dc28d05dea8","c_author":"Serdült Viktória","category":"itthon","description":"Már a miniszterelnök pénteki rádióinterjújáig ért a Tisza európai parlamenti képviselőjének hétfői felszólalása, amelyet a kormánymédia úgy magyaráz, hogy Kollár Kinga – és vele együtt a teljes Tisza Párt – tönkre akarja tenni a magyarok életszínvonalát, hogy így jussanak hatalomra. Mielőtt azonban bárki kimenne Bayer Zsolttal együtt tüntetni, elmagyarázzuk a teljes történetet.","shortLead":"Már a miniszterelnök pénteki rádióinterjújáig ért a Tisza európai parlamenti képviselőjének hétfői felszólalása...","id":"20250411_Mit-mondott-valojaban-Kollar-Kinga-az-Europai-Parlamentben-es-milyen-kontextusban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/46ef305c-e7d1-4255-96d9-3dc28d05dea8.jpg","index":0,"item":"8849b7bf-a6fa-4de6-b176-5bb12e5006dc","keywords":null,"link":"/itthon/20250411_Mit-mondott-valojaban-Kollar-Kinga-az-Europai-Parlamentben-es-milyen-kontextusban","timestamp":"2025. április. 11. 14:26","title":"Mit mondott valójában Kollár Kinga az Európai Parlamentben, és milyen kontextusban?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6eddaf19-4bbb-46c3-808e-4948bf089904","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Heindl Péter azt írta a CÖF plakátjára, hogy tilos a pártpolitika iskola területén, egyoldalú állami támogatásból. A bíróság szerint ez falfirkálással elkövetett rongálás.","shortLead":"Heindl Péter azt írta a CÖF plakátjára, hogy tilos a pártpolitika iskola területén, egyoldalú állami támogatásból...","id":"20250410_itelet-pecsi-aktivista-cof-plakat-heindl-peter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6eddaf19-4bbb-46c3-808e-4948bf089904.jpg","index":0,"item":"2e60167c-97ae-41e1-9688-b5e471b0ff24","keywords":null,"link":"/itthon/20250410_itelet-pecsi-aktivista-cof-plakat-heindl-peter","timestamp":"2025. április. 10. 15:39","title":"Elítéltek egy pécsi aktivistát, aki átfestette a CÖF plakátját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Erényi Balázs: az autózást az emberek a válságban sem szeretik feladni
Tetszett a cikk?
A váláság elvileg – a visszaeső szállítási teljesítmények és a csökkenő jövedelmekből kevesebb autózásra fordítható pénz miatt – az üzemanyagpiacon azonnal érezteti hatását. Erényi Balázs, a Shell Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke, egyben a Shell regionális (Magyarországért, Bulgáriáért, Csehországért és Szlovákiáért felelős) kiskereskedelmi üzletág-igazgatója azonban arról beszélt a hvg.hu-nak, hogy az európai polgárok, köztük a magyarok nem készülnek átalakítani a motorizációtól erősen befolyásolt életmódjukat.
hvg.hu: A válság miatt jelentősen esett a kőolaj iránti globális kereslet, amit az alacsony árak is jól tükröznek. A mi régiónkban a krízis hatásai hogyan jelennek meg az üzemanyagpiacon?
Erényi Balázs: Az olajipari termékek piacán a régió egészét erőteljesen érinti a válság, de a különböző földrajzi területeket, illetve vásárlói szegmenseket különbözőképpen. Érdekes módon a mi üzleti régiónkban leginkább Csehországban érzünk nehézségeket, pedig a makrogazdasági adataikat tekintve éppen a csehek tűnnek a legstabilabbnak. Ez azonban az üzletmenet jellegéből fakad, mert ott jelentős arányú más hálózatok és nagyfogyasztók kiszolgálása, amelyeknek csökken a kereslete. Az ipari termelés visszaesése különösen erősen érezteti hatását. A magánautósoknál a visszaesés nem jelentős, s ez általánosan kimondható egész Európára, benne Közép-Európára és Magyarországra is. A nagyobb vállalkozások, elsősorban a termelő vállalkozások visszaesése viszont jól látszik. Indokolatlan volna, ha pánikreakcióink lennének, de megfontoltan készülünk arra, hogy a munkanélküliség növekedésével a magánfogyasztók kereslete is csökkenni fog.
Erényi Balázs. A Shell az egész régiót sikeresnek tekinti
hvg.hu: Ezek szerint egyelőre csak az üzleti szféra fogyasztásának visszaesését tapasztalják, az úrvezetők pedig autóznak tovább, mintha mi sem történt volna?
E. B.: Európában sehol sem érzékelhető, hogy a magánemberek elkezdték volna jelentősen visszafogni az üzemanyag-vásárlásaikat. Nem látszik, hogy változtattak volna a szokásaikon, s ne indulnának el oda autóval, ahová eddig is kocsival jártak. Nagyon hasonló tendenciákat lehet észlelni, mint a korábbi gazdasági visszaesések idején. A gázolajforgalom a GDP-termelés vagy az ipari termelés alakulásával korrelál, míg a benzinforgalom a belföldi fogyasztás, kiskereskedelmi forgalom, élelmiszeripar trendjeihez igazodik. Az a tapasztalatunk, hogy az autózást az emberek nem nagyon szeretik feladni, azaz a fogyasztási hierarchiában az üzemanyag-fogyasztás elég előkelő pozíciót foglal el. Van egy másik tényező is: az ár. A kőolajár esése miatt (még akkor is, ha a forint gyengülése ennek ellene dolgozik) az üzemanyagok relatíve olcsóbbak lettek, s így a fogyasztók elfogadhatónak ítélik, amennyit üzemanyagra kell költeniük.
hvg.hu: Ez azután is így lesz, ha bevezetik a kormány által kilátásba helyezett magasabb jövedéki adót?
E. B.: A jövedéki adó tervezett megemelése semmilyen üzleti lépést nem generál, mert számunkra ez egy átmenő tétel. Egyébként nem valószínű, hogy jelentősen befolyásolná a forgalmat. Ha előírják, hogy emeljük meg a magasabb adótartalom miatt a termékek fogyasztói árát, akkor azt megtesszük, s az adót befizetjük. Persze, ha emiatt a szomszédos országokhoz mérten jelentős árkülönbség alakul ki, akkor megindulhat az üzemanyag turizmus, amire már volt példa. Ám ez most éppen fordítva működik, de nem az adó, hanem a gyenge forint miatt, s így Szlovákiából megéri átjönni ide, Lengyelországba vagy Csehországba tankolni. A forint gyengülése most már felfelé nyomja az árakat, amit az alacsony olajár még némileg ellensúlyoz.
hvg.hu:Az olajipari vállalatok nyilván sokkal rosszabb helyzetben vannak, mint a szárnyaló olajár idején, akárcsak egy évvel ezelőtt is. A válság miatt forgalom- és áresés milyen lépések megtételére kényszerítik a Shellt és versenytársait a régióban? Esetleg feladnak piacokat, vagy éppenséggel felvásárolják versenytársaikat, új – válságos időkre kidolgozott – üzletpolitikát vezetnek be?
E. B.: A kiskereskedelemben hosszú távú beruházások vannak. Aki benzinkutat épít, az tizenöt-húsz éves távlatban számol, hiszen a megtérülésre tíz évnél korábban nem lehet számítani. Ebben a hosszú időszakban vannak jobb és rosszabb periódusok. Azaz egy válság nem jelenti, hogy automatikusan másfajta üzletpolitikát kellene folytatni. Bizonyos költségeket, mondjuk a marketingkiadásokat mérsékelni lehet, vagy érdemes a működési költségeken szorítani, de nem drasztikusan. Szigorúbb lépésekre más helyeken lehet szükség. Például az euroShell üzemanyagkártya programban a partnerek nehézségei miatt, meg kellett változtatni a hitelezési gyakorlatunkat, szigorítani kellett a hitelfeltételeket. De az ilyenfajta intézkedések semmiképpen sem jelentenek stratégiai változásokat. Extrémen kritikus helyzetekre nem is készülünk, mert lehet ugyan mindenféle apokaliptikus forgatókönyveket felállítani, de ezek bekövetkeztére ebben a pillanatban semmi sem utal. Így inkább előre tekintünk. A magyar állam helyzete ugyan nehéz, ami nyilván szoros összefüggésben van reálgazdasággal, de azért működik Magyarországon számtalan sikeres vállalat, sok erős multinacionális cég, amelyek régiókban és nem országokban gondolkodnak. Ha a Shell esetét vesszük, akkor csak Magyarországon van majd 200 jól működő benzinkutunk, s ez a szám hamarosan 250-re bővül. A vállalat egyébként az egész régiót sikeresnek tekinti. Ha államcsőd vagy valami más jelentős esemény ezt megváltoztatja, akkor az értékelés is nyilván változik. De a cég felső vezetéséből származó információk nem arról szólnak, hogy Magyarországot leírták volna.
Extrémen kritikus helyzetekre nem készülnek (Oldaltörés)
hvg.hu: A napokban megállapodtak a Tescóval, hogy a kiskereskedelmi lánc 51 benzinkútjának üzemeltetését átveszik. Nyilván erre a bővülésre utalt az imént. Ezek szerint ez nem a válság okozta piacátrendeződés következménye?
E. B.: Az a célunk, hogy nyereségesen növekedjünk, s a Tesco kutak bérbevételének is ez az oka. Az már korábban kiderült, hogy Magyarországon a kiskereskedelmi üzletágat nagyon sikeresen tudjuk menedzselni, sikeres termékeink vannak, így logikus volt ez a lépés. A Tesco pedig alighanem úgy érezte, hogy nem éri meg a továbbiakban a hálózatukat saját maguknak fenntartani. Mi viszont kiszámoltuk, hogy nekünk rentábilis ezekkel a kutakkal bővíteni a hálózatunkat. Mások is így gondolkodhattak, hiszen az üzemeltetési jogot a többi piaci szereplővel való versenyben nyertük el. Ezeknél a kutaknál nagyon fontos szempont, hogy fenn tudjuk tartani az olcsóságukat, hiszen a Tesco áruházak parkolójában épültek. Oda pedig olyan vásárlók mennek, akik az árelőnyöket fontosnak tartják. Ezt muszáj figyelembe vennünk. A kutjaink árszabása eddig sem volt egységes. Van, ahol drágább az üzemanyag (például az autópályákon), s van, ahol olcsóbb. Ebbe a rendbe illeszkednek be az újonnan üzemeltetésbe vett töltőállomások is. Mivel azonban ez nem egy felvásárlás, hanem együttműködés, ezért bizonyos sajátos marketingelemek is megjelennek majd ezeknél a kutaknál. De több részletet csak ezután dolgozunk ki, hiszen még a Versenyhivatalnak is jóvá kell hagynia az egyességet.
Az elnök egy régi töltőpumpával. A kiskereskedelemben hosszútávú beruházások vannak
hvg.hu: Magyarországon elég nagy a verseny: a Mol, a Shell, az Agip, az OMV, a Lukoil, kiskereskedelmi áruházláncok, más független üzemanyag-forgalmazók és kisebb vállalkozások is működtetnek töltőállomásokat. Mekkora potenciál van a magyar piacban, hogy egy ilyen jelentős hálózatfejlesztésbe belevágtak?
E. B.: Területre, lakosságra vagy fogyasztásra vetítve Magyarországon több benzinkút van, mint Németországban, Ausztriában, Lengyelországban vagy Csehországban. Magyarország volt ugyanis az első a térségben, ahol megindult a verseny, s volt olyan időszak, amikor tizenhárom nemzetközi cég küzdött a benzinkút telkekért. Talán emiatt épült az optimálisnál valamivel több töltőállomás. Az utóbbi időben már csak azokon a helyek építettek, ahol fehér foltok maradtak, például az új autópályák mentén. A nagyvárosok már régen telítettek, a kisvárosokban már csak egy-egy helyen adódnak lehetőségek, maradt pár eldugott zúg vagy olyan új lakóövezetek jönnek létre, ahol indokolttá válik a beruházás. Nagy növekedés azonban már a kutak számában nem várható. A magyar gépkocsipark futásteljesítménye viszont nem annyival rosszabb, mint amennyivel kevesebb az ezer főre jutó gépkocsik száma a nyugat-európai országokhoz, de például Csehországhoz is mérve. Nálunk egy átlagos családban kevesebb az autó (általában egy kocsit használnak), de az a jármű viszonylag sokat fut. Ez persze azt is mutatja, hogy a magyar piacon még igen jelentős fejlődési lehetőség van. Ezt a potenciált jelentősen javította, hogy itt sok autópálya épült, azaz sokfelé gyorsan el lehet jutni gépkocsival, s ezt az emberek igyekeznek is kihasználni. Ez hatalmas versenyelőny Lengyelországgal vagy Szlovákiával szemben, ahol elmaradtak ezek a beruházások, s nehezebb autózni. Ezért itt az olajipari termékek piacának növekedési potenciálja nagyobb.
A Shell Hungary Zrt. földgáz-kereskedelmi üzletágat alapított a magyar piacon. Magyarország Európában a tizenhetedik országként kapcsolódhat a Shell földgáz-kereskedelmi láncához – közölte Varga István, a társaság vezérigazgatója.
Azok a kis cégek, amelyek leginkább anyagi források híján nem tudják időben teljesíteni a szerződéseiket, Angliában a Shell Step program keretében lehetőséget kapnak arra, hogy két hónapig plusz munkaerőt vegyenek igénybe, amelynek költségeit az olajipari cég fedezi.
Nigériai lázadók megtámadták hétfőn a Royal Dutch Shell olajipari óriáscég egyik létesítményét a Niger folyó olajban gazdag deltájában - közölte a nigériai hadsereg.
Ez év december elsejével Varga István távozik a Shell Hungary Zrt. igazgatósági elnöki posztjáról. Helyét Erényi Balázs, a cég kiskereskedelmi üzletágának közép-kelet-európai igazgatója veszi át.
Kapitány István (44) eddig a Shell kiskereskedelmi üzletágának Németországért, Ausztriáért, Lengyelországért és Svájcért felelős vezérigazgatója volt, és most az üzletág közép-, dél- és kelet-európai elnökhelyettesévé nevezték ki.