Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"a7c11484-58fb-4b43-af6b-19ce12c78954","c_author":"László Ferenc","category":"tudomany","description":"Színes kijelző, látványos fénygyűrű, okos porszenzor a Bosch Unlimited 10 fedélzetén, mely vezeték nélküli porszívó bevilágít a bútorok alá és gyorsan tölthető a cserélhető akkumulátora. Kipróbáltuk, hogy milyen a gyakorlatban.","shortLead":"Színes kijelző, látványos fénygyűrű, okos porszenzor a Bosch Unlimited 10 fedélzetén, mely vezeték nélküli porszívó...","id":"20250503_bosch-unlimited-10-okosporszivo-teszt-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a7c11484-58fb-4b43-af6b-19ce12c78954.jpg","index":0,"item":"a63a99ab-a5d9-42e8-a59e-308905d76174","keywords":null,"link":"/tudomany/20250503_bosch-unlimited-10-okosporszivo-teszt-velemeny","timestamp":"2025. május. 03. 18:00","title":"A seprű evolúciójának eddigi csúcsa: teszten a Bosch fénnyel támadó okosporszívója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b744bb39-0b64-43e6-8126-ba8899a098a4","c_author":"Bedő Iván","category":"360","description":"Egészségkárosító részecskékkel is rontják a levegőt az e-autók, nagyobb sebességnél pedig nem csendesebbek, mint a benzinesek. A zajtalanságuk előnyei és hátrányai leginkább városi környezetben jelentkeznek.","shortLead":"Egészségkárosító részecskékkel is rontják a levegőt az e-autók, nagyobb sebességnél pedig nem csendesebbek, mint...","id":"20250503_hvg-elektromos-autok-zajszennyezes-karosanyag-kibocsatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b744bb39-0b64-43e6-8126-ba8899a098a4.jpg","index":0,"item":"e8f49687-3bd8-4e5c-a3a2-3712ae460a8b","keywords":null,"link":"/360/20250503_hvg-elektromos-autok-zajszennyezes-karosanyag-kibocsatas","timestamp":"2025. május. 03. 13:00","title":"Por és hang vagyunk: szennyezők-e az e-autók?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"15461e16-0706-4cb5-b6cb-a17038a3bb53","c_author":"Proxelan","category":"brandchannel","description":"Az évek előrehaladtával egyre több férfi néz szembe vizelési zavarokkal, amelyek hátterében leggyakrabban a jóindulatú prosztatamegnagyobbodás áll. Cikkünkben azt mutatjuk be, milyen hatással van egy idősödő, de még ereje teljében lévő férfi mindennapjaira ez a kellemetlen, de megfelelő odafigyeléssel könnyen karban tartható probléma.","shortLead":"Az évek előrehaladtával egyre több férfi néz szembe vizelési zavarokkal, amelyek hátterében leggyakrabban a jóindulatú...","id":"20250327_Idoskori-prosztataproblema-proxelan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/15461e16-0706-4cb5-b6cb-a17038a3bb53.jpg","index":0,"item":"276a83e0-fe65-4180-a257-77252347e64a","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250327_Idoskori-prosztataproblema-proxelan","timestamp":"2025. május. 03. 19:30","title":"Időskori prosztataprobléma: muszáj ezzel együtt élni?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Proxelan","c_partnerlogo":"915b242c-ffb1-4467-8f4f-23f087f43ae2","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"39c9573c-9160-420d-8456-43a6ba50cf50","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Vannak olyan körülmények, amikor nem lehet vagy nem célszerű egy áramkörre hűtőbordákat vagy hűtőventilátorokat szerelni. Japán szakemberek ötlete nemcsak hogy segít az ilyen helyzetekben segít, de még jelentősen meg is növeli a hőelvezetést.","shortLead":"Vannak olyan körülmények, amikor nem lehet vagy nem célszerű egy áramkörre hűtőbordákat vagy hűtőventilátorokat...","id":"20250503_oki-rezermes-megoldas-nyomtatott-aramkori-lapok-hoelvezetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/39c9573c-9160-420d-8456-43a6ba50cf50.jpg","index":0,"item":"666bb6cb-c2a7-4621-b487-d2ef42e0920a","keywords":null,"link":"/tudomany/20250503_oki-rezermes-megoldas-nyomtatott-aramkori-lapok-hoelvezetes","timestamp":"2025. május. 03. 16:03","title":"55-szörösére növelheti az áramkörökben a hőelvezetést ez az ügyes megoldás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1893beee-8f3a-4a25-b825-3165f58df751","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A háziorvosi rendszer egészének társadalmi megítélését is kutatta, de felmérte a háziorvosokhoz való viszonyt is az Europion közvélemény-kutatása.","shortLead":"A háziorvosi rendszer egészének társadalmi megítélését is kutatta, de felmérte a háziorvosokhoz való viszonyt is...","id":"20250502_A-magyar-haziorvosi-rendszer-rossz-de-az-orvosok-azert-jok-kutatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1893beee-8f3a-4a25-b825-3165f58df751.jpg","index":0,"item":"88623057-4111-4277-9e57-a6ae8efc32d9","keywords":null,"link":"/elet/20250502_A-magyar-haziorvosi-rendszer-rossz-de-az-orvosok-azert-jok-kutatas","timestamp":"2025. május. 02. 18:29","title":"A magyar háziorvosi rendszer rossz, de az orvosok azért jók – állapította meg egy friss kutatás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9ef99f28-1e20-4c24-bfb7-aeae9f317abe","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A képet kirándulás közben készítette a hercegnő édesanyja, Katalin.","shortLead":"A képet kirándulás közben készítette a hercegnő édesanyja, Katalin.","id":"20250503_Tizeves-lett-Sarolta-hercegno-uj-fotot-tett-rola-kozze-a-kiralyi-csalad","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9ef99f28-1e20-4c24-bfb7-aeae9f317abe.jpg","index":0,"item":"f7f19dc1-631b-4cfc-b62d-b66d63e4f308","keywords":null,"link":"/elet/20250503_Tizeves-lett-Sarolta-hercegno-uj-fotot-tett-rola-kozze-a-kiralyi-csalad","timestamp":"2025. május. 03. 12:13","title":"Tízéves lett Sarolta hercegnő, új fotót tett róla közzé a királyi család","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"67161013-ee55-415d-959a-8f1f1aa9060a","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Kásás Tamás ritkán ad interjút, a Penge podcasttal azonban kivételt tett, így hat olimpiai aranyérem tapasztalata sűrűsödött össze a stúdióban. Az évezred egyik legnagyobb pólósa nyíltan beszélt arról, miért próbált eltávolodni a vízilabdától, a rossz tulajdonságairól, a kényelmetlen sztárszerepről, önmarcangolásról és önazonosságról, hogy miért érezte magát sokkal jobban Olaszországban, és hogy miért bánta meg a róla szóló könyvet. Szilágyi Áronnak és Kenyeres Andrásnak elmondta azt is, miért gondolja úgy, hogy a mostani élsportolókhoz képest nagyon amatőrök voltak, és miért volt elég belenézniük egymás szemébe egy-egy csata előtt a válogatottban.","shortLead":"Kásás Tamás ritkán ad interjút, a Penge podcasttal azonban kivételt tett, így hat olimpiai aranyérem tapasztalata...","id":"20250502_kasas-tamas-penge-podcast-interju-szilagyi-aron","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/67161013-ee55-415d-959a-8f1f1aa9060a.jpg","index":0,"item":"4ffbba0d-ff5a-4a9a-81e8-23222e6ec5a7","keywords":null,"link":"/elet/20250502_kasas-tamas-penge-podcast-interju-szilagyi-aron","timestamp":"2025. május. 02. 07:00","title":"Kásás Tamás: Nem azt látták bennem, aki vagyok – Penge podcast","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2868a49f-eb3a-4fea-997b-c28762018828","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A miniszterelnök a Kossuth Rádióban futott össze Toroczkai Lászlóval, a kézfogásukról készült képet pedig a Facebook-oldalán is megosztotta. Magyar Péter nem hagyta szó nélkül a nagy találkozást.","shortLead":"A miniszterelnök a Kossuth Rádióban futott össze Toroczkai Lászlóval, a kézfogásukról készült képet pedig...","id":"20250502_Lazar-Janos-utan-Orban-Viktor-is-a-Mi-Hazank-elnokevel-pozolt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2868a49f-eb3a-4fea-997b-c28762018828.jpg","index":0,"item":"a9b186ee-239a-4cc3-bd4c-b07e6caa1995","keywords":null,"link":"/itthon/20250502_Lazar-Janos-utan-Orban-Viktor-is-a-Mi-Hazank-elnokevel-pozolt","timestamp":"2025. május. 02. 14:20","title":"Lázár János után Orbán Viktor is a Mi Hazánk elnökével pózolt – Magyar Péter megfejtette, miért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Erényi Balázs: az autózást az emberek a válságban sem szeretik feladni
Tetszett a cikk?
A váláság elvileg – a visszaeső szállítási teljesítmények és a csökkenő jövedelmekből kevesebb autózásra fordítható pénz miatt – az üzemanyagpiacon azonnal érezteti hatását. Erényi Balázs, a Shell Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke, egyben a Shell regionális (Magyarországért, Bulgáriáért, Csehországért és Szlovákiáért felelős) kiskereskedelmi üzletág-igazgatója azonban arról beszélt a hvg.hu-nak, hogy az európai polgárok, köztük a magyarok nem készülnek átalakítani a motorizációtól erősen befolyásolt életmódjukat.
hvg.hu: A válság miatt jelentősen esett a kőolaj iránti globális kereslet, amit az alacsony árak is jól tükröznek. A mi régiónkban a krízis hatásai hogyan jelennek meg az üzemanyagpiacon?
Erényi Balázs: Az olajipari termékek piacán a régió egészét erőteljesen érinti a válság, de a különböző földrajzi területeket, illetve vásárlói szegmenseket különbözőképpen. Érdekes módon a mi üzleti régiónkban leginkább Csehországban érzünk nehézségeket, pedig a makrogazdasági adataikat tekintve éppen a csehek tűnnek a legstabilabbnak. Ez azonban az üzletmenet jellegéből fakad, mert ott jelentős arányú más hálózatok és nagyfogyasztók kiszolgálása, amelyeknek csökken a kereslete. Az ipari termelés visszaesése különösen erősen érezteti hatását. A magánautósoknál a visszaesés nem jelentős, s ez általánosan kimondható egész Európára, benne Közép-Európára és Magyarországra is. A nagyobb vállalkozások, elsősorban a termelő vállalkozások visszaesése viszont jól látszik. Indokolatlan volna, ha pánikreakcióink lennének, de megfontoltan készülünk arra, hogy a munkanélküliség növekedésével a magánfogyasztók kereslete is csökkenni fog.
Erényi Balázs. A Shell az egész régiót sikeresnek tekinti
hvg.hu: Ezek szerint egyelőre csak az üzleti szféra fogyasztásának visszaesését tapasztalják, az úrvezetők pedig autóznak tovább, mintha mi sem történt volna?
E. B.: Európában sehol sem érzékelhető, hogy a magánemberek elkezdték volna jelentősen visszafogni az üzemanyag-vásárlásaikat. Nem látszik, hogy változtattak volna a szokásaikon, s ne indulnának el oda autóval, ahová eddig is kocsival jártak. Nagyon hasonló tendenciákat lehet észlelni, mint a korábbi gazdasági visszaesések idején. A gázolajforgalom a GDP-termelés vagy az ipari termelés alakulásával korrelál, míg a benzinforgalom a belföldi fogyasztás, kiskereskedelmi forgalom, élelmiszeripar trendjeihez igazodik. Az a tapasztalatunk, hogy az autózást az emberek nem nagyon szeretik feladni, azaz a fogyasztási hierarchiában az üzemanyag-fogyasztás elég előkelő pozíciót foglal el. Van egy másik tényező is: az ár. A kőolajár esése miatt (még akkor is, ha a forint gyengülése ennek ellene dolgozik) az üzemanyagok relatíve olcsóbbak lettek, s így a fogyasztók elfogadhatónak ítélik, amennyit üzemanyagra kell költeniük.
hvg.hu: Ez azután is így lesz, ha bevezetik a kormány által kilátásba helyezett magasabb jövedéki adót?
E. B.: A jövedéki adó tervezett megemelése semmilyen üzleti lépést nem generál, mert számunkra ez egy átmenő tétel. Egyébként nem valószínű, hogy jelentősen befolyásolná a forgalmat. Ha előírják, hogy emeljük meg a magasabb adótartalom miatt a termékek fogyasztói árát, akkor azt megtesszük, s az adót befizetjük. Persze, ha emiatt a szomszédos országokhoz mérten jelentős árkülönbség alakul ki, akkor megindulhat az üzemanyag turizmus, amire már volt példa. Ám ez most éppen fordítva működik, de nem az adó, hanem a gyenge forint miatt, s így Szlovákiából megéri átjönni ide, Lengyelországba vagy Csehországba tankolni. A forint gyengülése most már felfelé nyomja az árakat, amit az alacsony olajár még némileg ellensúlyoz.
hvg.hu:Az olajipari vállalatok nyilván sokkal rosszabb helyzetben vannak, mint a szárnyaló olajár idején, akárcsak egy évvel ezelőtt is. A válság miatt forgalom- és áresés milyen lépések megtételére kényszerítik a Shellt és versenytársait a régióban? Esetleg feladnak piacokat, vagy éppenséggel felvásárolják versenytársaikat, új – válságos időkre kidolgozott – üzletpolitikát vezetnek be?
E. B.: A kiskereskedelemben hosszú távú beruházások vannak. Aki benzinkutat épít, az tizenöt-húsz éves távlatban számol, hiszen a megtérülésre tíz évnél korábban nem lehet számítani. Ebben a hosszú időszakban vannak jobb és rosszabb periódusok. Azaz egy válság nem jelenti, hogy automatikusan másfajta üzletpolitikát kellene folytatni. Bizonyos költségeket, mondjuk a marketingkiadásokat mérsékelni lehet, vagy érdemes a működési költségeken szorítani, de nem drasztikusan. Szigorúbb lépésekre más helyeken lehet szükség. Például az euroShell üzemanyagkártya programban a partnerek nehézségei miatt, meg kellett változtatni a hitelezési gyakorlatunkat, szigorítani kellett a hitelfeltételeket. De az ilyenfajta intézkedések semmiképpen sem jelentenek stratégiai változásokat. Extrémen kritikus helyzetekre nem is készülünk, mert lehet ugyan mindenféle apokaliptikus forgatókönyveket felállítani, de ezek bekövetkeztére ebben a pillanatban semmi sem utal. Így inkább előre tekintünk. A magyar állam helyzete ugyan nehéz, ami nyilván szoros összefüggésben van reálgazdasággal, de azért működik Magyarországon számtalan sikeres vállalat, sok erős multinacionális cég, amelyek régiókban és nem országokban gondolkodnak. Ha a Shell esetét vesszük, akkor csak Magyarországon van majd 200 jól működő benzinkutunk, s ez a szám hamarosan 250-re bővül. A vállalat egyébként az egész régiót sikeresnek tekinti. Ha államcsőd vagy valami más jelentős esemény ezt megváltoztatja, akkor az értékelés is nyilván változik. De a cég felső vezetéséből származó információk nem arról szólnak, hogy Magyarországot leírták volna.
Extrémen kritikus helyzetekre nem készülnek (Oldaltörés)
hvg.hu: A napokban megállapodtak a Tescóval, hogy a kiskereskedelmi lánc 51 benzinkútjának üzemeltetését átveszik. Nyilván erre a bővülésre utalt az imént. Ezek szerint ez nem a válság okozta piacátrendeződés következménye?
E. B.: Az a célunk, hogy nyereségesen növekedjünk, s a Tesco kutak bérbevételének is ez az oka. Az már korábban kiderült, hogy Magyarországon a kiskereskedelmi üzletágat nagyon sikeresen tudjuk menedzselni, sikeres termékeink vannak, így logikus volt ez a lépés. A Tesco pedig alighanem úgy érezte, hogy nem éri meg a továbbiakban a hálózatukat saját maguknak fenntartani. Mi viszont kiszámoltuk, hogy nekünk rentábilis ezekkel a kutakkal bővíteni a hálózatunkat. Mások is így gondolkodhattak, hiszen az üzemeltetési jogot a többi piaci szereplővel való versenyben nyertük el. Ezeknél a kutaknál nagyon fontos szempont, hogy fenn tudjuk tartani az olcsóságukat, hiszen a Tesco áruházak parkolójában épültek. Oda pedig olyan vásárlók mennek, akik az árelőnyöket fontosnak tartják. Ezt muszáj figyelembe vennünk. A kutjaink árszabása eddig sem volt egységes. Van, ahol drágább az üzemanyag (például az autópályákon), s van, ahol olcsóbb. Ebbe a rendbe illeszkednek be az újonnan üzemeltetésbe vett töltőállomások is. Mivel azonban ez nem egy felvásárlás, hanem együttműködés, ezért bizonyos sajátos marketingelemek is megjelennek majd ezeknél a kutaknál. De több részletet csak ezután dolgozunk ki, hiszen még a Versenyhivatalnak is jóvá kell hagynia az egyességet.
Az elnök egy régi töltőpumpával. A kiskereskedelemben hosszútávú beruházások vannak
hvg.hu: Magyarországon elég nagy a verseny: a Mol, a Shell, az Agip, az OMV, a Lukoil, kiskereskedelmi áruházláncok, más független üzemanyag-forgalmazók és kisebb vállalkozások is működtetnek töltőállomásokat. Mekkora potenciál van a magyar piacban, hogy egy ilyen jelentős hálózatfejlesztésbe belevágtak?
E. B.: Területre, lakosságra vagy fogyasztásra vetítve Magyarországon több benzinkút van, mint Németországban, Ausztriában, Lengyelországban vagy Csehországban. Magyarország volt ugyanis az első a térségben, ahol megindult a verseny, s volt olyan időszak, amikor tizenhárom nemzetközi cég küzdött a benzinkút telkekért. Talán emiatt épült az optimálisnál valamivel több töltőállomás. Az utóbbi időben már csak azokon a helyek építettek, ahol fehér foltok maradtak, például az új autópályák mentén. A nagyvárosok már régen telítettek, a kisvárosokban már csak egy-egy helyen adódnak lehetőségek, maradt pár eldugott zúg vagy olyan új lakóövezetek jönnek létre, ahol indokolttá válik a beruházás. Nagy növekedés azonban már a kutak számában nem várható. A magyar gépkocsipark futásteljesítménye viszont nem annyival rosszabb, mint amennyivel kevesebb az ezer főre jutó gépkocsik száma a nyugat-európai országokhoz, de például Csehországhoz is mérve. Nálunk egy átlagos családban kevesebb az autó (általában egy kocsit használnak), de az a jármű viszonylag sokat fut. Ez persze azt is mutatja, hogy a magyar piacon még igen jelentős fejlődési lehetőség van. Ezt a potenciált jelentősen javította, hogy itt sok autópálya épült, azaz sokfelé gyorsan el lehet jutni gépkocsival, s ezt az emberek igyekeznek is kihasználni. Ez hatalmas versenyelőny Lengyelországgal vagy Szlovákiával szemben, ahol elmaradtak ezek a beruházások, s nehezebb autózni. Ezért itt az olajipari termékek piacának növekedési potenciálja nagyobb.
A Shell Hungary Zrt. földgáz-kereskedelmi üzletágat alapított a magyar piacon. Magyarország Európában a tizenhetedik országként kapcsolódhat a Shell földgáz-kereskedelmi láncához – közölte Varga István, a társaság vezérigazgatója.
Azok a kis cégek, amelyek leginkább anyagi források híján nem tudják időben teljesíteni a szerződéseiket, Angliában a Shell Step program keretében lehetőséget kapnak arra, hogy két hónapig plusz munkaerőt vegyenek igénybe, amelynek költségeit az olajipari cég fedezi.
Nigériai lázadók megtámadták hétfőn a Royal Dutch Shell olajipari óriáscég egyik létesítményét a Niger folyó olajban gazdag deltájában - közölte a nigériai hadsereg.
Ez év december elsejével Varga István távozik a Shell Hungary Zrt. igazgatósági elnöki posztjáról. Helyét Erényi Balázs, a cég kiskereskedelmi üzletágának közép-kelet-európai igazgatója veszi át.
Kapitány István (44) eddig a Shell kiskereskedelmi üzletágának Németországért, Ausztriáért, Lengyelországért és Svájcért felelős vezérigazgatója volt, és most az üzletág közép-, dél- és kelet-európai elnökhelyettesévé nevezték ki.