Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Fogyatkoznak a kamionosok: a közúti árufuvarozó társaságok egymás után adják vissza engedélyeiket. Egy év alatt több száz szakvállalkozás szűnt meg. Az utakon az előző évinél kétezerrel kevesebb hazai teherautó fut - ismerteti a szerdai Népszabadság.
A cikk szerint rossz idők járnak a közúti fuvarozókra. Szakmai szervezeteik évek óta az ágazat versenyképességét javító kedvezményekről, intézkedésekről tárgyalnak. A kormányzati ígéretek és beavatkozások azonban önmagukban nem segítenek: a gazdasági válság hatására egyre kevesebb a szállítani való áru. A zsugorodó piacon a kamionosok és a kisebb teherautóval dolgozó vállalkozók százával dobják be a törülközőt.
Tavaly kezdődött, de igazán január óta gyorsult fel a közúti fuvarozói piac leépülése. A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) nyilvántartásai szerint a visszaadott árufuvarozói engedélyek száma a 2008. második félévi szerény visszaesés után az idei első hat hónapban többéves rekordot döntött: a szakvállalkozások száma a tavalyi második fél év végén 38-cal, az idén már 602-vel volt alacsonyabb. Az elmúlt egy évben több mint ezer fuvaros húzta le a rolót. Közülük a legtöbb egyéni vállalkozó volt. Ugyanakkor több százan léptek be a piacra. Így az engedélyek száma az egyéni vállalkozók körében mintegy félezerrel csökkent. Betéti társaságból és kft.-ből összesen tizenöttel, egyéb társasági formában működő cégből - az NKH statisztikái szerint - százhússzal maradt kevesebb talpon - olvasható a napilapban.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.