Nem félünk eléggé
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Együttműködésre van szükség bormarketingben ahhoz, hogy az évi több mint hárommillió hektoliter forgalmú magyar bor fennmaradjon – jelentette ki Tornai Tamás, a Magyar Szőlő- és Bortermelők Szövetségének (MSZBSZ) elnöke. Az újonnan alakult Közösségi Bormarketing Kft. bemutatása alkalmával az elnök hangsúlyozta: azért van szükség az együttműködésre a bormarketingben, mert ha a borimport eléri az 50 százalékot, akkor ellehetetlenül a magyar borászat.
Az újonnan alakult Közösségi Bormarketing Kft. bemutatása alkalmával az elnök hangsúlyozta: azért van szükség az együttműködésre a bormarketingben, mert ha a borimport eléri az 50 százalékot, akkor ellehetetlenül a magyar borászat.
A bormarketing szakmai hátterét korábban biztosító Magyar Bormarketing Nonprofit Kft. felszámolásba került, ezért alakult új szervezet. A korábbi nonprofit kft. a termelők, forgalmazók és szakmai szövetségek tulajdonában volt. A kft. tevékenysége kevéssé volt hatékony, mert a döntésekben nem csak azok vettek részt, akik a marketinget finanszírozták. A most alakult Közösségi Bormarketing Kft. egyetlen tulajdonosa jelenleg az MSZBSZ, amely a termelési mennyiség alapján a termelők felét tömöríti.
Az ellenzők kiáltványt fogalmaztak |
Három szakmai szervezet és jó néhány neves borász azonban hallani sem akar az új szervezetről, s ezért kiáltvány tettek közzé. Ebben, mint ma reggel közöltük, a következőket írták: „Felszólítjuk a Közösségi Bormarketing Kft.-t, az AMC-t és a kormányzatot, hogy a helyzet tisztázásáig hirdessen moratóriumot új bormarketing pályázatok kiírására.” |
A magyar bormarketinget a Bormarketing Alapból finanszírozzák. A jogszabály alapján ebbe az alapba kell a termelőknek a Magyarországon forgalmazott minőségi, illetve védett védjegyű bor után literenként 10 forintot, a többi után literenként 5 forintot befizetni. Jelenleg mintegy 800 millió forint van a kasszában. A marketingstratégiát és az aktivitási tervet eddig a Magyar Bormarketing Nonprofit Kft. dolgozta ki. Ennek alapján készített javaslatot a szakmai szerveztek delegáltjaiból álló Bormarketing Bizottság, a döntést pedig a földművelési miniszter hozza meg. A végrehajtásra az Agrármarketing Centrum írt, és ír ki pályázatot.
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Cunamiként zúdítja a kormány a támogatásokról szóló bejelentéseket, ám ezek valójában azt mutatják, hogy az állam továbbra is igyekszik kivonulni a szociálpolitikából.