Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
A svéd Saab autógyár holland anyavállalata a Spyker Cars az idei első félévet 139 millió euró veszteséggel zárta.
A vállalat a veszteség ellenére is rendelkezik a Saab működtetéséhez az év végéig szükséges forgóeszközökkel - közölte a Spyker Cars pénteken. A tavalyi bázisidőszakban a Spyker Cars - akkor még luxus sportautókat gyártó manufaktúra - lényegesen kisebb, 8,7 millió eurós veszteséget szenvedett el. A mostani első olyan félévi eredmény, amely konszolidálja a holland vállalat által 2010 elején az amerikai General Motors (GM) konszerntől megvásárolt tradicionális svéd márkát.
A Spyker Cars február 23-i hatállyal 47 millió dollárt (55 millió euró az akkori árfolyamon) fizetett ki és egy 326 millió dollár névértékű, 2013 júliusától 12 százalékos fix hozamot fizető kötvényesített részvénycsomagot adott át a General Motorsnak a Saab autógyár vételáraként. Az EIB 400 millió eurós hitelére a svéd kormány vállalt garanciát.
A csőd közelébe jutott autógyár a svédországi Trollhättan városban jó másfél hónapos kényszerszünet után márciusban kezdett ismét termelni. Az első félévben összesen 10.500 autót értékesített a Saab, szemben a 2009 első félévi 24.300 autóval. A Spyker Cars tulajdonosa Victor Muller 2011-re évi 80 ezerre, 2012-re pedig 120 ezerre kívánja növelni a termelést. A 2012-es értékesítési volumen mellett a Saab már nyereséggel termel majd.
Az idei eladási számot a Saab a várnál alacsonyabb első féléves értékesítések miatt a korábban tervezett 50-60 ezerről 45 ezerre csökkentette. A még a GM irányítása alatt kifejlesztett új "9-5" modell június közepe óta kapható. A cégben 38 százalékos részesedéssel rendelkező Victor Muller a svéd SR rádióállomásnak adott nyilatkozata szerint a Saab részvényeinek 22 százalékával rendelkező Muballa befektetési társaság meg van elégedve a féléves adatokkal. A Saab szinte mindvégig veszteségesen termelt 1990 óta, amikor a General Motors tulajdonába került. Új anyavállalata a Spyker Cars pedig fennállásának tizenegy éve alatt mindvégig veszteséges volt.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Részletesen bemutatjuk az ilyen esetben felmerülő kötelezettségeket, amelyekkel számolni kell.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Július 1. fontos határidő a megváltozott a gazdasági tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszerének (TEÁOR) változása miatt.
Borítékolható volt az Ukrajna csatlakozása elleni, a „nemzeti konzultációknál több, a népszavazásnál kevesebb” voksolás eredménye, amelynek nem csak a nemzet állítólagos egységének demonstrálása volt a célja, hanem a kampánygépezet éles tesztelése is.
Az Ügyvédkör elnökét és egy volt belügyminisztert kérdeztünk.
Dr. Kincse Csongor arról beszélt, hogy nem kapott egyértelmű választ, amikor a munkába állásról érdeklődött.
Visszaállt a háború kitörése előtti vámrendszer az EU és Ukrajna között.
Még mindig téma a szombati budapesti Pride a világsajtóban.