Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
A magyarországi iszapömlés az első komoly próbája lesz annak a néhány éve hozott uniós jogszabálynak, amelynek alapján a szennyezést okozó cégeknek meg kell téríteniük az általuk okozott környezeti kárt - írta szakértői véleményeket idézve a csütörtöki Financial Times.
A londoni gazdasági napilap szerint a szerencsétlenség nyomán erősödhet az EU-kormányokra nehezedő nyomás is annak érdekében, hogy kényszerítsék az iparvállalatokat súlyos környezeti balesetek kockázata elleni pénzügyi tartalékok képzésére.
A környezetszennyezési anyagi felelősségviselésről 2004-ben elfogadott EU-direktívát eddig csak szórványosan léptették életbe az EU-ban; egyes tagországokban, mint például Nagy-Britanniában évekig tartott, mire az előírásból törvény lett. Éppen Magyarország az egyik leginkább proaktív tagállam a direktíva törvénybe iktatása ügyében, és egyike azon mindössze néhány EU-országnak, amelyek tervbe vették a környezeti károk megtérítésre szolgáló pénzügyi tartalékképzés kötelezővé tételét a nagy ipari csoportok számára – írta a csütörtöki Financial Times.
James Thornton, a ClientEarth nevű európai környezetvédelmi jogi lobbiszervezet vezetője a lapnak kijelentette: a magyarországi baleset lesz „az első igazán nagy próbája” a környezetszennyezés anyagi felelősségviseléséről szóló direktívának. Ha ezt az előírást most nem érvényesítik megfelelő módon, akkor a jogszabály értelmét veszítheti nem csupán Magyarországon, de az EU egészében is – érvelt Thornton.
A Financial Times ismertetése szerint a direktívában megfogalmazott kötelezettség túlterjed a magyarországihoz hasonló esetek során kiömlött anyagok egyszerű feltakarításán; a szennyezőknek a károsodott környezetet a szennyeződés előtti, eredeti állapotába kell helyreállítaniuk. Ebbe beleértendő a kipusztult állat- és növényfajok visszatelepítése, vagy kártérítés fizetése, ha ez nem lehetséges.
Mindezek alapján rendkívül nehéz számszerűleg meghatározni a károsanyag-szivárgásokkal kapcsolatos anyagi kötelezettségeket, hiszen – amint egy biztosítási szakértő a brit lapnak kifejtette – ha például kipusztul egy lepkefajta, amely csak az adott térségben volt honos, akkor felmerül a kérdés, hogy miként lehet megállapítani annak értékét.
Az XL Insurance biztosítási csoport környezeti szakértője, Simon Howard Matthews azt mondta a Financial Times-nak, hogy a magyarországi iszapömlés az anyagi felelősségviselésről szóló EU-direktíva elfogadása óta a legnagyobb környezeti katasztrófa az EU-ban, ám szinte lehetetlen felbecsülni a végső költségeket. Kiindulási pontként a szakértő elmondta, hogy az Egyesült Államokban nemrégiben történt egy viszonylag kisméretű fáradtolaj-szivárgás, amelynek során mindössze 22 ezer liter olajhulladék ömlött ki, 26 kilométernyi folyószakaszt elszennyezve, és hozzávetőleg száz vízimadarat kellett az olajtól megtisztítani. Ennek költségei is elérték azonban a 2,5 millió dollárt.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Egy magyar bombaszakértő segítette az 1920-as években a japán elnyomás ellen harcoló koreai szabadságharcosokat – derül ki Csoma Mózes, a Károli Gáspár Református Egyetem bölcsészkarának dékánja, volt dél-koreai magyar nagykövet tanulmányából.
Olaszországi nyaralása idején történt végzetes baleset az osztrák extrémsportolóval.
Az Evergrande csődje óta tudhatjuk: elég nagy bajok vannak a kínai ingatlanszektorral.