Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Az új Alaptörvénnyel való összhang megteremtése érdekében módosítaná a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéről (PSZÁF) szóló törvényt a parlamenthez a gazdasági és informatikai bizottság által benyújtott törvényjavaslat, amely egyúttal bővítené a felügyelet szabályozási jogkörét is.
Az Országgyűlés 2010. december 13-án fogadta el a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéről szóló törvényt (Psztv.), amely önálló alkotmányos szervként határozta meg a PSZÁF jogállását. A felügyelet a Psztv. szerint Magyarország pénzügyi közvetítő rendszerének felügyelő, ellenőrző és szabályozó szerve, amely felelős a pénzügyi közvetítő rendszer zavartalan működéséért - ismerteti a javaslat indoklása. Az új szabályozás mind mikro-, mind makroprudenciális szempontból érintette a felügyelet pénzügyi felügyeleti hatósági feladatait, szélesítette a fogyasztóvédelem területén betöltött szerepét, s új jogintézményként létrehozta a Pénzügyi Békéltető Testületet.
Az Alkotmány módosítása a felügyelet elnökét rendelet kiadására jogosította fel, amelynek kiadására a törvényben meghatározott feladatkörében kerülhet sor. Az Alaptörvény 23. cikke intézményesíti az önálló szabályozó szervet és annak alapvető szervezeti, jogállásra vonatkozó követelményeit, de külön nem nevesíti a felügyeletet. A Psztv.-ben ezért rögzíteni kell, hogy a felügyelet önálló szabályozó szerv. A törvényjavaslat ezért az Alaptörvénnyel összhangban rendezi a Psztv. szervezeti szabályait, rendelkezik arról, hogy a felügyelet két alelnökének kinevezésére, a munkáltatói jogkör, valamint a megbízatás megszűnésével kapcsolatos jogosítványok gyakorlására a felügyelet elnöke jogosult.
A javaslat tartalmazza a felügyelet gazdálkodására vonatkozó szabályok jogtechnikai jellegű pontosításait, illetve a felügyelet folyamatos likviditásának biztosítása érdekében szükséges módosítást. A felügyelet bevételei — a felügyeleti bírságból származó bevétel kivételével — a javaslat szerint kizárólag a saját működésével összefüggő kiadásokra és a törvényben meghatározott célok megvalósítására fordíthatók.
A felügyelet bevételeiből évente — a felügyeleti bírságból származó bevétel kivételével — legfeljebb a tárgyévi bevétel 20 százalékának megfelelő mértékig tartalékot képezhet, amely kizárólag a működés fedezetére használható fel, más célra nem vonható el, és a tárgyévet követően kötelezettségvállalással terhelt maradványnak minősül. A felügyelet elnöke a PSZÁF által foglalkoztatottak részére hitelintézet útján nyújtott lakáscélú munkáltatói kölcsön alapján fennálló követelésről — legfeljebb a személyi jövedelemadóról szóló törvény rendelkezésével megállapított adómentes összeghatárig — lemondhat. A módosítás révén lehetővé válik a civil fogyasztóvédelmi szervezetek fogyasztók érdekének védelmében végzett tevékenységének támogatása is.
A javaslat indoklása szerint a Psztv. hatálybalépése óta eltelt időszak tapasztalatai, valamint a piaci szereplők részéről érkezett kezdeményezések szerint célszerű és indokolt lenne a szabályozási kompetenciák bővítése. Ennek megfelelően a törvényjavaslat - a médiaszolgáltatásokról és a tömegkommunikációról szóló törvény rendelkezéseihez hasonlóan - felhatalmazást ad a felügyelet elnöke számára, hogy rendeletben állapítsa meg a pénz-, tőke- és biztosítási piac szervezetei, az önkéntes kölcsönös biztosító pénztár, a magánnyugdíjpénztár, továbbá a foglalkoztatói nyugdíj szolgáltató tekintetében az igazgatási-szolgáltatási díj mértékére, valamint a díj beszedésére, kezelésére, nyilvántartására, visszatérítésére vonatkozó részletes szabályokat.
A piaci szereplők részéről igényként fogalmazódott meg a függő és független biztosításközvetítői, valamint a pénzügyi szolgáltatás közvetítői hatósági képzésre, a hatósági képzés során szerzett, a felügyelet által kiadott pénzügyi szolgáltatás közvetítésére feljogosító tanúsítvány megszerzésének feltételeire és érvényességének követelményeire vonatkozó szabályozás hatékonyabbá és rugalmasabbá alakításának igénye is, ezért a javaslat e tárgykörben felhatalmazást adna a felügyelet elnöke számára a részletes szabályok rendeletben történő megállapítására.
Az ágazati törvényekben történő szerteágazó szabályozás helyett – a fogyasztói érdekek hatékonyabb védelme érdekében – a javaslat szerint a Psztv.-ben kerülne sor a fogyasztóvédelemmel kapcsolatos PSZÁF rendeletek megalkotására vonatkozó felhatalmazás megadására. A javaslat indoklása szerint az önálló szabályozási hatáskör fontosságát igazolja, hogy a Psztv. hatálybalépése óta eltelt mintegy öt hónap alatt már hat PSZÁF rendelet kihirdetésére került sor, és számos rendelet előkészítése folyamatban van. A javaslat rögzíti azt is, hogy az alaptörvény alapján a Psztv. mely rendelkezései minősülnek sarkalatosnak. A törvény elfogadása esetén 2012. január 1-jén lép hatályba.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Régóta határérték felett mozgott az összkoleszterinszintem, és egy nap eljött az a pont, amikor úgy éreztem, harmincasként változtatnom kell az életemen ahhoz, hogy idős koromban is egészséges maradjak. Így sikerült megtennem az első lépéseket.
„Mindent megtettetek, hogy ártsatok a fiataloknak. Hoffmann Rózsától Balog Zoltánon át odáig, hogy bekúrtátok inkább az egész oktatást a rendőrség alá, mert más tervetek nem is volt, mint hogy kuss legyen.”
Három másik, magyar érdekeltségű ügyben is előreléptek.
Ajánló a HVG legfrissebb számából.