A Malév-vagyon nem lesz elég a hitelezők kielégítésére

Folyik a Malév február 14-én megkezdett felszámolása, a vagyon feltérképezése és a lehetséges források feltárása, s a vizsgálatok jelenlegi szakaszában biztosnak látszik, hogy az összes hitelezői igényre a cég vagyona nem nyújt fedezetet - tájékoztatta a Malév szerdán az MTI-t.

  • MTI MTI
A Malév-vagyon nem lesz elég a hitelezők kielégítésére

Az írásban kapott tájékoztató úgy fogalmaz: "a vizsgálatok jelenlegi szakaszában az már bizonyos, hogy a cég vagyona, mint azt már korábban is említésre került, várhatóan nem nyújt fedezetet a hitelezői igények teljes körű kielégítésére". A március első napjaiban esedékes februári bérkifizetés a Malév  munkavállalói számára rendben és határidőre megtörténik - hangsúlyozta a Malév.

Az utasok kárigényeinek rendezése a csődtörvényben meghatározott rend szerint folyik. A felszámoló intézet folyamatosan gyűjti az igényeket,  nyilvántartásba veszi, majd ezt követően hitelezői kategóriába rendezi és erről hivatalos értesítést küld a bejelentőknek. A Malév-jeggyel rendelkező  magánszemélyeknek a repülőjegy vásárlásból, illetve a légi személyszállítási szerződésből eredő igényei - a törvény alapján - a hitelezők kielégítési sorrendjében a negyedik helyen állnak.

Fazekas István

A csődtörvény szerint ha a társaság felszámolási vagyona nem fedezi az összes hitelezői igényt, akkor a vagyonból először a felszámolási költséget, majd a zálogjoggal biztosított hitelezői követeléseket, ezt követően pedig a tartásdíj és járadék jellegű követeléseket kell kielégíteni. Az ezután fennmaradó vagyonból - amennyiben ilyen még van - elégítik ki a többi hitelezőt a követeléseik arányában.

A Malév az MTI-nek írásban adott tájékoztatójában emlékeztet arra, hogy a hitelezőknek a felszámolási eljárás kezdetétől számított 40 napon belül kell bejelenteniük a felszámolónak a légitársasággal szembeni követelésüket. A felszámoló a bejelentést nyilvántartásba veszi, majd hitelezői kategóriába sorolja, s erről az eljárásról a hitelezőt minden esetben értesíti.

A felszámolásba került légitársaság ismét felhívja a figyelmet arra, hogy az utazási irodáknál vásárolt repülőjegyek esetében a kárigény benyújtásának határideje március 2., míg a bankkártyával vásárolt repülőjegyek esetében a kártyakibocsátó bank hivatott a vásárlók kárigényét kielégíteni, így ebben az esetben az igényt ide, és nem a légitársasághoz kell benyújtani. A felszámolás folyamatáról a légitársaság továbbra is rendszeresen tájékoztatást ad honlapján.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Nem félünk eléggé

Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.

Szomoru Miklós: Mi sem vagyunk tökéletesek, ne akarjunk tökéletes kertet!

Szomoru Miklós: Mi sem vagyunk tökéletesek, ne akarjunk tökéletes kertet!

Fél évig 5-6 ember volt kíváncsi a kertészeti tanácsaira, ma már közel kétszázezres követő tábora van Szomoru Miklós „Egy kertész kertje Pilisszentkereszten” blogjának. A kertészmérnök szerint, aki brit mintára magánkert-látogatásokat is szervez, nem kell heti 8 óránál többet dolgozni azért, hogy bárkinek virágzó oázássá váljon a kertje. Erre a legjobb példa virágpompában úszó birodalma.