Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
A gazdaságstratégiáért felelős államtitkár egy konferencián azt mondta: a World Economic Forum legutóbbi rangsorában Magyarország a 60. helyről a 63. helyre esett vissza, aminek egyetlen oka szerinte, hogy 2011-ben az állami költségvetés többlettel, 2012-ben pedig 1,9 százalékos deficittel rendelkezett.
A gazdaságstratégiáért felelős államtitkár szerint ma az adósságból finanszírozott jóléti állam van válságban. Cséfalvay Zoltán, a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára a Brand Festival 2013 című konferencián tartott előadásában, szerdán Budapesten azt mondta: Paul Krugman nyomán a "versenyképesség veszélyes rögeszme", ami mást jelent egy nagy vagy egy kis ország számára.
Utalt arra, hogy a World Economic Forum legutóbbi rangsorában Magyarország a 60. helyről a 63. helyre esett vissza, aminek egyetlen oka szerinte, hogy 2011-ben az állami költségvetés többlettel, 2012-ben pedig 1,9 százalékos deficittel rendelkezett. Egész Kelet-Közép-Európában ugyanez a helyzet, például Szlovákiában is, amely a rangsorban a 71.-ről a 79. helyre esett vissza – tette hozzá.
Jelenleg az amerikai mennyiségi enyhítést érintő várakozások a feltörekvő régiókat – Délkelet-Ázsiát, Indiát – mélyen sújtják, Kelet-Közép-Európát, köztük Magyarországot viszont egyáltalán nem, köszönhetően az ország kereskedelmi többletének.
Hangsúlyozta, hogy a versenyképességi rangsoroknál célszerű utánanézni annak, hogy ezek az úgynevezett composite indexek milyen mutatók, milyen súlyozásából állnak össze. Az alapvető módszertani félreértés a versenyképességben az, hogy ez a fogalom inkább egy vállalatra, és nem egy adott országra értelmezhető. Ezért az öt éve tartó világgazdasági válság kezelése sokkal fontosabb annál, mint hogy az aktuális versenyképességi rangsorban hol áll egy adott ország – mutatott rá.
Cséfalvay Zoltán szerint a válságnak megvannak a politikai okai, ezért azt csak gazdasági eszközökkel nem lehet megoldani. "Sokszor és sokan mondják, hogy igazából a jóléti állam van válságban. Ami válságban van, az sokkal inkább az adósságból finanszírozott jóléti állam" – fogalmazott, hozzátéve, hogy a kettő nem ugyanaz, mert inkább az adósság által hajtott jóléti államnak van problémája.
Szerinte Európában eddig a komplex válságra egysíkú válaszok születtek: 2008-2009-ben erős gazdaságélénkítő csomagokkal, 2010-2011-ben a 3 százalékos hiánycélhoz való ragaszkodással, míg 2012-től mennyiségi könnyítéssel igyekeztek orvosolni a bajokat. Úgy vélte, hogy a pénzügyi stabilitás önmagában nem hoz növekedést, a tartós növekedéshez reformok kellenek.
A magyar kormány négy területen jelentős reformokat hajtott végre, intézményi, adózási, munkaerő-piaci és területi-regionális szinteken. Most az a legfontosabb, hogy Magyarország a magasabb hozzáadott értékű termelés felé mozduljon el – hangsúlyozta.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos kedvezményes kamatozású termék érhető el a Széchenyi Kártya Programban, illetve az EXIM Magyarországnál.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Kormányzóképes erőként igyekezett látni és láttatni magát hétvégi, nagykanizsai kongresszusán a Tisza Párt, amelynek már a választási programja is körvonalazódik. A kormány sem tétlen azonban, friss ígéreteivel pedig nyilvánvalóan a választási eredmény befolyásolása a cél.
Olyan kaliberű koncertet adtak, amiről teljes hosszában regényt lehetne írni.
A tárcavezető nem tervezi, hogy a választás előtt extra szabadságot vesz ki.