Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Tarlós István főpolgármester számára már az utolsó csepp volt a pohárban, hogy nemrég a kiírás szabálytalanságára hivatkozva elkaszálták a BKK trolibusztenderét, és szerinte meg kell már nézni, mi folyik a Vitézy Dávid vezette közlekedési vállalatnál.
A trolibuszbeszerzés ügye csak ráirányította a figyelmet arra, hogy ki kell vizsgálni, mi történik valójában a Budapesti Közlekedési Központnál (BKK) – mondta a Magyar Nemzetnek Tarlós István főpolgármester.
Az Index pénteken írta meg, hogy a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) megsemmisítette a budapesti trolibusztender eredményét, mert a kiírásban nem szerepelt dízelüzemű segédmeghajtás, csak az akkumulátoros, ami szerinte versenykorlátozó tényező. Emiatt a BKK 3,4 milliárdos uniós támogatástól esik el. Vitézy Dávid, a BKK vezetője szerint viszont a tender jogszerű volt, a KDB döntését érthetetlennek és szakszerűtlennek tartják, és kérik annak visszavonását. Tarlós István a járműtenderek ügyében belső vizsgálat lefolytatása mellett döntött – közölte még szombaton .
A hétfői Magyar Nemzetben Tarlós úgy nyilatkozott, hogy a trolibuszbeszerzés elbukása az utolsó csepp volt a pohárban, ezért indított vizsgálatot. Szerinte nem mindennapi eset, hogy a Közbeszerzési Döntőbizottság "elkaszáljon" egy EU-forrásokból finanszírozott járműbeszerzést, mint ahogy tette azt április 7-én. Ez felveti azt a kérdést, hogy Budapest egyik legfontosabb közszolgáltatójánál miként mennek a dolgok – fogalmazott a főpolgármester.
Tarlós felhozott egy másik példát is, amelyben a BKK-vezérigazgató Vitézy Dávid szerinte a BKK igazgatósági tagjait az általa benyújtott előterjesztés megszavazására buzdította, miközben ő maga már nem is támogatta azt. Tarlós szerint ez nem természetes.
A Magyar Nemzet cikkében az is olvasható, hogy a lap tudomása szerint a KDB-határozat nem egyenlő azzal, hogy az uniós források elvesztek és a remélt trolibuszok ne érkeznének meg 2015-ig.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Úgy tűnik, Budapest várhat, amíg vége van a nyárnak.
Egy kézipoggyászból került elő a 200 millió forint értékű szállítmány.