Nem kérjük, hogy letagadják a bankadót

A külföldi bankoknak nem kell elhallgatniuk külföldön, hogy nálunk bankadó van, de jó lenne, ha a Magyarországon tapasztalható jogbiztonság, a piacgazdaság, a gazdaságpolitika minőségét illetően objektívek maradnának - mondta a HVG-nek adott interjúban Orbán Gábor államtitkár.

  • HVG HVG
Nem kérjük, hogy letagadják a bankadót
HVG

„Magyarország megítélése szempontjából nagyon fontos, mit mondanak rólunk külföldön az itt működő bankok tulajdonosai. Nem kell letagadniuk a speciális bankadót vagy azt, hogy a tranzakciós illeték nyomás alá helyezi a működésüket, továbbá, hogy a devizahitelezés helytelen múltbeli gyakorlata miatt a jövőben is terheket kell vállalniuk. De jó lenne, ha a Magyarországon tapasztalható jogbiztonság, a piacgazdaság, a gazdaságpolitika minőségét illetően objektívek maradnának” - véli Orbán Gábor pénz- és adóügyi államtitkár a HVG-nek adott interjúban. Mint mondja: „Most, hogy a kis- és közepes vállalatok hitelállományából több mint 20 százaléknak a növekedési hitelprogram a forrása, időszerűnek látom, hogy a mennyiség helyett végre a minőségre fordítson nagyobb figyelmet a szakmai közvélemény is.”

Orbán ugyanakkor nem gondolja, hogy az árfolyam tudatos mozgatása történne. Szerinte sem az MNB-nek, sem a kormánynak nincs árfolyamcélja, hozzátéve: „ Ez persze nem jelenti azt, hogy a forint árfolyama ne lenne érdekes a gazdaságpolitikának: a heves árfolyammozgások intő jelek, hogy valami nem jó.”

Az interjút a HVG e heti számában olvashatják.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Minden idők legnagyobb ellenzéki erődemonstrációjára készül Magyar Péter, de kockázatos vállalás a Tisza-előválasztás

Minden idők legnagyobb ellenzéki erődemonstrációjára készül Magyar Péter, de kockázatos vállalás a Tisza-előválasztás

Jó eséllyel simán lekörözi majd a Tisza Párt ősszel startoló előválasztása nemcsak a hasonló, 2021-es ellenzéki akció 663 ezres adatát, de még a Nemzet Hangja szavazás 1,1 millió résztvevővel beállított saját rekordját is. A megvalósítás logisztikai rémálom lesz komoly buktatókkal, ráadásul a siker mellett politikai veszélyekkel is járhat.