Nem félünk eléggé
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
300 milliárd forintba kerülne a HÉV-vonalak és a teljes járműpark felújítása, a Magyar Idők már a Stadler által gyártott Flirt vonatok egyik modellváltozatával is hírbe hozta a felújítást.
Uniós források felhasználásával, több száz milliárd forintból újulnak meg, a MÁV szabványait is figyelembe véve az állami kezelésbe kerülő, városhatáron átlépő HÉV-pályák, amelyeket új szakaszok építésével össze is kötnek az állami vasúttársaság elővárosi vonalaival – értesült kormányközeli forrásokból a Magyar Idők.
A lap hétfői számában felidézte Tarlós István tavaly októberi kijelentését, miszerint az öreg, NDK-s szerelvények húsz évre felújíthatók, összességében 60 milliárd forintból. A fővárosnak azonban nincs ekkora forrása a HÉV házon belüli rekonstrukciójára, Brüsszel pedig nem ad pénzt régi közlekedési rendszerek szinten tartására – fogalmazott a napilap.
A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete mintegy 300 milliárd forintra becsülte a HÉV-vonalak és a járműpark – a csepelivel együtt – teljes megújításához szükséges összeget, azonban a lap szerint ennyi pénz uniós forrás híján nem teremthető elő. Budapest fejlettsége révén a fővárosi tulajdonú BKV számos uniós pályázatból kimarad, ellenben a MÁV számára több forrás is nyitva áll.
Mindeközben az elmúlt két évben a magyar magán- és állami tulajdonú vasúti járműgyártó cégek is aktívan készültek a HÉV fejlesztésére, a magyarországi piacra a Stadler kész HÉV-járművek szállítására is, e célra a Flirt könnyített változata a legalkalmasabb – idézte a lap Dunai Zoltán, a svájci vállalat szolnoki üzemének ügyvezető igazgatója korábbi nyilatkozatát.
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Lassan valóban eljön az ideje annak, hogy a cégvezetők mérlegeljék, mit kezdjenek az MI kínálta lehetőségekkel.
Egyelőre nem, de ez nem jelenti azt, hogy adott esetben nem éri meg a cégnek ilyen számlával rendelkeznie.
Milyen tényezők befolyásolják a haj egészségét? Mekkora mértékű hajhullás a normális? Valóban más a férfiak és a nők hajritkulása? És mit tehetünk, ha már megtörtént a baj? Erről is beszélgettünk a HVG egészségpodcastjának legújabb adásában.
Legfeljebb 50 millió forintot lehet majd felvenni 3 százalékos kamaton.
Gyökeresen átalakul a járműtervezés gyakorlata, s ebben egy magyar startup, a Shapr3D is meghatározó szerephez jutott. Közben gyorsan terjed a mesterséges intelligencia használata is.
A NER fői nagyvállalkozója csak a kockázatosnak ítélhető közbeszerzések keretében akár 2,2 ezer milliárd forint járadékot zsebelt be bő tíz év alatt.
Jogerős ítélet kötelezi az intézményt, hogy elárulja: ki keresett azon, hogy egy magáncégnek fizető betegek soron kívül részesülhettek az állami kórház szolgáltatásaiból.
Milyen autó képes erre egyáltalán?