szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az összeget a szervezők nem erősítették és nem is cáfolták meg. A globális zeneipar egyre inkább lemegy kutyába, ma már attól sem ria(d)nnak vissza az előadók, hogy termékek nevét pénzért belevegyék a dalaik szövegébe.

Legalább 1 millió dollárt, vagyis 280 millió forintot kap Rihanna a ma esti szigetes 0. napos koncertjéért, írja a Figyelő, és ezen információját a Sziget sem cáfolni, sem megerősíteni nem kívánta. A lap arról ír, hogy a popiparban ma már sokadlagos a hanghordozók eladásából származó bevétel, és a különböző netes hozzáférésekből származó reklámbevétel is olyan kicsi, hogy a bakelitlemezek után is több ilyen jellegű bevétel folyik be. A zeneértékesítés nem is kifizetődő: minden befolyó 1000 dollárból mindösszesen 23 marad az előadónál.

Ellenben ma már a legnagyobb sztárok is élnek a Famiília Kft. annak idején vérciki megoldásával, vagyis beépítik jó pénzért a termékek nevét a dalszövegeikbe – a One Direction együttes egy alsóruházati cég nevét énekelte meg, de Drake, Rihanna sem szégyelli az ilyesmit. És persze fontos bevétel a turnék jegyelárusításából származó pénz: volt olyan Rolling Stones-koncert, amelyen egy jegy 180 ezer forintnyi dollárba került. A turnék utáni bevételekben az első tavaly Taylor Swift volt 73,5 millió dollárral, amiből úgy jó 60 millió kerülhetett hozzá, a többi a produkcióé-menedzsmenté lett.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!