Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A Budapest–Belgrád-vasútvonal felújítására szánt összeg a korábban kalkulált 472 milliárd helyett 550 milliárd forint. A Magyar Nemzet kiszámolta, mekkora költségei lesznek az ehhez felhasznált kínai állami hitelnek.
Egy egy évvel ezelőtti, de nyilvánosságra nem hozott kormányhatározat rendelkezik arról, hogyan finanszírozzák a Budapest–Belgrád-vasútvonal felújítását: 85 százalékban egy húszéves futamidejű kínai állami hitelből fizetné ki a kormány a gigaberuházás több százmilliárdos összegét – értesült a Magyar Nemzet kormányközeli forrásból.
A kínai Eximbank által folyósított hitel 467,5 milliárd forintot tesz ki, a legkedvezőbb feltételek mellett is 97,5-146 milliárd forintra rúgnak majd a kamatok, azaz 565-613 milliárdot kell visszafizetnie a magyar államnak.
Ehhez jön még a 82,5 milliárd forintos önerő.
A kormányhatározat meghozatalakor a szerb–magyar határig húzódó fejlesztés értékét még 472 milliárdra becsülték, ám az olimpiai pályázati tervek miatt az összeg közben 550 milliárdra nőtt. A kamatot 2 és 3 százalék közé lőtte be a kormány, de ez függhet attól is, hogy a magyar vállalkozások mennyi megbízáshoz jutnak a projektben.
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter hivatalosan azt közölte, hogy a kínai állami bankot csak akkor választják, ha Peking ajánlata kedvezőbb lesz, mint bármely európai fejlesztési banké.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Humorbonbont reggelizett a Fidesz frakcióvezetője.