Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Ezért az adóért csak a kormány lelkesedik, de láthatóan nem adja fel.
Megvan az oka, miért nyújtotta be váratlanul a reklámadó módosítását a kormány: az Európai Unió Bírósága múlt csütörtökön elutasította a magyar kormány ezzel kapcsolatos keresetét – szúrta ki a Portfolio.
A döntés meglepő, hiszen a magyar kormány egy héttel korábban fordult csak a luxemburgi testülethez – igaz, kérése is meglepő volt. Azt szerette volna elérni, hogy az függesszék fel az adó beszedését tiltó brüsszeli végzést. A szokatlan eszközzel 2015 tavaszán élt az Európai Bizottság, amikor vizsgálatot indított amiatt, hogy több szempontból is elfogadhatatlan az adó szabályozása.
A kormány azonban az eltelt időszakban sem módosított a szakma által is sokat bírált adónemen, sőt, még azt követően sem, hogy novemberben a bizottság le is zárta a vizsgálatot, és megállapította, hogy a reklámadó nem felel meg az uniós jogszabályoknak.
Ezek után született meg kedden a régen várt módosítási javaslat, ám az sem aratott tetszést a szakma körében. Ma tizenegy, a hirdetési piacon, a reklámszakmában vagy a sajtóban működő szervezet jegyzett egy közös tiltakozást. Közleményük szerint a sajtó maradék nyereségét is elvinné a mostani 5,3 százalékról a hirdetésből származó bevétel 9 százalékára emelt adó, ami „további termékek megszűnéséhez, a szektorban működő vállalkozások számának csökkenéséhez, újabb létszámleépítésekhez vezet.”
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.