szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ezért az adóért csak a kormány lelkesedik, de láthatóan nem adja fel.

Megvan az oka, miért nyújtotta be váratlanul a reklámadó módosítását a kormány: az Európai Unió Bírósága múlt csütörtökön elutasította a magyar kormány ezzel kapcsolatos keresetét – szúrta ki a Portfolio.

A döntés meglepő, hiszen a magyar kormány egy héttel korábban fordult csak a luxemburgi testülethez – igaz, kérése is meglepő volt. Azt szerette volna elérni, hogy az függesszék fel az adó beszedését tiltó brüsszeli végzést. A szokatlan eszközzel 2015 tavaszán élt az Európai Bizottság, amikor vizsgálatot indított amiatt, hogy több szempontból is elfogadhatatlan az adó szabályozása.

A kormány azonban az eltelt időszakban sem módosított a szakma által is sokat bírált adónemen, sőt, még azt követően sem, hogy novemberben a bizottság le is zárta a vizsgálatot, és megállapította, hogy a reklámadó nem felel meg az uniós jogszabályoknak.

Ezek után született meg kedden a régen várt módosítási javaslat, ám az sem aratott tetszést a szakma körében. Ma tizenegy, a hirdetési piacon, a reklámszakmában vagy a sajtóban működő szervezet jegyzett egy közös tiltakozást. Közleményük szerint a sajtó maradék nyereségét is elvinné a mostani 5,3 százalékról a hirdetésből származó bevétel 9 százalékára emelt adó, ami „további termékek megszűnéséhez, a szektorban működő vállalkozások számának csökkenéséhez, újabb létszámleépítésekhez vezet.”

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!