Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
A szegedieket kisegítette a MÁV, mindenki más Kelet-Magyarországon viszont rosszul járt a közlekedéssel foglalkozó egyesületek szerint.
Bemutatta a MÁV az új, december 15-től érvényes menetrendjét. A Közlekedő Tömeg Egyesület, a Magyar Közlekedési Klub, és több más egyesület ezt nézte át, és komoly problémákat találtak. Egyesül a szegedi vonallal van bajuk, de azzal akkora, hogy arról írtak:
értelmetlen rombolás lett az új vasúti menetrendből – szétverik a közlekedést Szeged, Kecskemét és Kiskunfélegyháza felé.
Szerintük annak, hogy gyorsítani akarta a minisztérium a Budapestről Szegedre tartó vonatokat, az lett az eredménye, hogy az érintett utasok 80 százaléka ritkább és lassabb vonatokat kap.
Szegedre eddig egész nap, óránként jártak az InterCity-vonatok, és megálltak útközben a fontosabb városokban és Budapest forgalmasabb állomásain is. Jövőre ezek közül két pár vonat a Nyugati pályaudvartól Szegedig nem áll meg, így ezek irányonként 18 perccel gyorsulnak.
Csakhogy Szeged felé, Cegléd után már csak egy vágány van, a szembe jövő vonatoknak az állomásokon kell egymást bevárni. Emiatt egy gyorsabb, nem megálló InterCity vonatra 3-4 lassuló jut, amelyeknek 11-12 perccel lesz hosszabb a menetideje.
A gyorsabb InterCity utasai is csak akkor járnak jól, ha a Nyugati környékén van dolguk: két vonatpár sem Ferihegyen, sem Kőbánya-Kispesten, sem Zuglóban nem fog megállni.
Ugyan megjelent a menetrendben két pár plusz vonat, de csak Kecskemétig járnak, Kiskunfélegyházáig már nem. A budapesti végállomásuk pedig Kőbánya-Kispest lesz, amely ráadásul most a metrófelújítás miatt nehezen közelíthető meg. Zuglóból abban a két órában, mikor a gyorsabb IC-k járnak, csak átszállással lehet eljutni majd Kecskemét felé, míg Szegedre egyáltalán nem.
A Szegedről Debrecenbe vagy Miskolcra utazók az elbukott ceglédi csatlakozások miatt akár 50 percet is várakozni kényszerülnek majd az átszállásra, de az eddig Kecskeméten és Kiskunfélegyházán átszállók sem tudják majd elérni csatlakozó vonataikat csúcsidőszakban – írták.
A megoldás szerintük az egyvágányú szakasz átépítése lenne, amellyel minden vonat akár 15-20 perccel gyorsabb tudna lenni Szeged felé. Pontosan ezért kellene Budapest-Belgrád vasúti fejlesztést a nagyvárosokat nem érintő kelebiai irány helyett a Kecskemét-Szeged vonalon keresztül megvalósítani – tették hozzá.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.
Novák Előd szerint a Fidesz hülyét csinál magából.
Hosszú hallgatás után jelentkezett a kormányközeli közvélemény-kutató.
A műsorvezető kiáll a szombati felvonulók mellett és drukkol, hogy békés legyen a rendezvény.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A jelentős indulótőkével is megtámogatott alapítvány már dátumot sem mond, mikorra várható a régóta ígért beruházás.