Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Az új budapesti libegőn 80 darab négyszemélyes szék lesz, az önkormányzat már kiírta a közbeszerzést. De még az egész kútba eshet, ha az állam nem ad elég támogatást.
A Budapest XII. kerületi (Hegyvidék) önkormányzat elindította a zugligeti libegő lecserélésének eljárását, a feladatra közbeszerzést írtak ki. A feladat része a most ott működő libegő bontása (a tervezéstől az engedélyezésen át a munkálatok elvégzéséig), illetve az új libegő felépítése kilenc új tartóoszloppal (szintén a tervezéstől az engedélyezésen át a munkálatok elvégzéséig).
Az új libegő ugyanott fog elhelyezkedni, ahol a mostani, és szintén egyköteles, körforgalmú berendezés lesz. A legnagyobb különbség, hogy négyszemélyes függőszékek lesznek rajta a mostani kétszemélyesek helyett, összesen 80 darab, egymástól szűk 30 méterre elhelyezve.
A BKV bemutatta: Libegők helyett a sorban állás éjszakája
Csak elméletileg tudott volna annyi ember elszállítani a zugligeti libegő, mint ahány jegyet a BKV eladott a Libegők Éjszakájára, a gyakorlatban nem. Az eredmény órányi sorban állás lett, a nyitva tartást meg kellett hosszabbítani, hogy mindenkit le tudjanak hozni a János-hegyről. A fel nem használt jegyek árát nem adják vissza, mert „senkitől nem vonták meg a szolgáltatást".
A közbeszerzési kiírásban irányár nem szerepel, így nem tudni, az önkormányzat mennyire taksálja az elvégzendő munkák értékét. Mindenesetre a 2020-as költségvetésben 2,35 milliárd forintot irányoztak elő a „libegő és kapcsolódó infrastruktúra felújítása” címszó alatt. Ugyanerre a feladatra a 2019-es büdzsében 3,8 milliárd forint szerepelt, de ezt nyilván nem költötték el.
Az önkormányzat 2019-ben azt közölte a Privátbankár.hu-val, hogy a 3,8 milliárdot a teljes építési beruházásra fordítják. Mindez magában foglalja a meglévő Libegő és épületeinek áttervezési és kivitelezési munkáit. A korszerűsítés érinti a kötélpályát, a székek, az oszlopok, az indító és fogadóépületek, a világítási rendszer, az energiaellátás megújítását, fejlesztését is.
Kiderült, milyen lesz az új Libegő a Normafán
Idén kezdik a felújítást.
2019 elején egyébként még az volt a terv, hogy a felújítást akár már annak az évnek a végén elkezdhetik, és 2020 végére, 2021 elejére készülhetnek el. A most kiírt közbeszerzésen június elejéig várják az ajánlatokat, azokat még el kell bírálni, a szerződést meg kell kötni, szóval az átépítés év vége előtt aligha kezdődik el. Sőt az se biztos, hogy egyáltalán bármikor, az önkormányzat ugyanis támogatási igényt nyújtott be az államhoz a Normafa Park Program keretében az átépítésre – ha a pénzt nem kapja meg, vagy kevesebbet kap, akkor a szerződés nem lép hatályba. Érdeklődő vállalkozás biztosan akad, az eljáráshoz az Elektronikus Közbeszerzési Rendszerben már érkezett egy (technikai jellegű) tájékoztatáskérés.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Hiába uralta eddig a hétvégét a McLaren, a 40. Magyar Nagydíj időmérő edzésén a ferraris Charles Leclerc szerezte meg a pole pozíciót.
Elég magas füstoszlopot lehetett látni.