Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Kifogyott az elektronikai alkatrészekből az ismét lendületbe jött autóipari termelés.
Egyre nagyobb problémát jelent a német autógyáraknak az elektronikai alkatrészek hiánya. Emiatt mintegy 10 ezer alkalmazottnál vezet be rövidített munkaidőt az Audi, 9 ezernél a Volkswagen a németországi üzemekben. Ugyanerre kényszerül a Daimler és a Mercedes-Benz is.
A hiány mostanra bennünket is elért
– közölte az Audi szóvivője. Az Audi emiatt neckarsulmi üzemében hétfőtől átmenetileg szünetelteti az A4 limuzin és az A5 kabrió gyártását is. Az ingolstadti üzemben két gyártósor áll majd le, amelyeken A4 és A5 modellek készültek. A rövidített munkaidő előreláthatólag január végéig tart majd.
A Volkswagen már tavaly decemberben is jelezte az elektronikai alkatrészek ellátásában jelentkező fennakadásokat. A vállalat szintén hétfőn vezeti be a rövidített munkaidőt az emdeni üzemben, előreláthatólag két hétre. Egyes munkaterületeken azonban továbbra is teljes munkaidőben dolgoznak majd az alkalmazottak, például a karosszéria-présüzemben és az elektromos autók új gyártósoránál. A Volkswagen a wolfsburgi üzemben is néhány napra visszafogni készül a gyártást.
A Daimler is rövidített munkaidőt vezet be a kompakt modelleket gyártó rastatti üzemben. Az üzemi tanács szerint hasonló intézkedésre kerülhet sor a brémai Mercedes-Benz gyárban is. A BMW viszont még nem jelezte a rövidített munkaidő bevezetésének a szükségességét. Mint a cég szóvivője közölte:
Az elektronikai alkatrészek ellátása még nem okozott fennakadásokat termelőegységeinknél.
Az autóipar elektronikai alkatrészeinek ellátásában azért jelentkeznek fennakadások, mert a chipgyártó vállalatok egy része a koronavírus-válság alatt tavaly bekövetkezett autóipari leállások miatt átállt a szórakoztató elektronikai alkatrészek gyártására. Az ismét lendületbe jött autóipari termelés viszont emiatt kifogyott az alkatrészekből.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
A hitel megfelelő előkészítésén nem csak az múlik, hogy kap-e hitelt egy cég, hanem az is, milyen költségek mellett.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
A megosztottságra épít a JobbRandi és a BalRandi, amelyet ugyanaz a cég üzemeltet, a háttérben pedig egy visszás társkeresőiről ismerős név sejlik fel.
A próba eredménye totálisan eltér attól, mint amit a cég kezdettől ígér.