Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A csatornát felügyelő hatóság nagyjából egymilliárd dolláros kompenzációt vár a konténerhajó üzemeltetőjétől.
Egyelőre nem engedik elhajózni Egyiptomból azt a konténerszállító hajót, amely március végén hat napig eltorlaszolta a Szuezi-csatornát. A tengeri átkelőt felügyelő hatóság csak azután engedi útjára az Ever Givent, hogy lezárultak a tárgyalások az incidens miatt követelt kártérítésről – közölte kedden a hajót üzemeltető japán cég, a Soei Kiszen.
A 400 méter hosszú, több mint 200 ezer tonnás Ever Given március 23-án az erős szélben átlósan beszorult a csatorna egyik szűk, déli szakaszában, aminek következtében teljesen leállt a forgalom az Európa és Ázsia közötti legrövidebb hajózási útvonalon. A március 29-én kiszabadított hajót a Szuezi-csatorna Hatóság (SCA) vizsgálatának idejére egy tóra vontatták, amely a csatorna két szegmensét választja el.
Sinohara Jumi, a Soei Kiszen cégvezető helyettese megerősítette, hogy az SCA kárrendezést kért, de részletekre nem tért ki. Az SCA névtelenséget kérő egyik tisztségviselője pedig közölte, hogy a hajót bírósági határozat alapján nem engedik elhajózni.
Oszama Rabi, az SCA elnöke korábban közölte, hogy a hatóságok peren kívüli kártérítés kialkudásán fáradoznak az Ever Given japán tulajdonosaival. Az SCA elnöke akkor elmondta, hogy
több mint egymilliárd dollár kompenzációt várnak,
s nem engedik el a hajót, amennyiben a kérdés rendezése jogi útra terelődne. Mint mondta, ez az összeg magában foglalja a mentési művelet költségeit, illetve a forgalom leállásából eredő bevételkiesést és költségeket.
Rabi vasárnap este az On TV egyiptomi kereskedelmi televízió műsorában arról beszélt, hogy az egymilliárd dolláros kártérítés előzetes becslés, a végösszeg lehet ennél „kicsivel több, vagy kevesebb” is.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Rossz könyvet kiadni továbbra sem tilos. Viszont most már sokkal könnyebb és olcsóbb megírni és eladni. A mesterséges intelligencia (MI) legyártja a szöveget, az internetes piactereken a termék ugyanolyannak látszik, mint az igazi könyvek.
A Tisza szigetek korábbi koordinátora, Farkas Dezső az elnöke az Irány a Jövő Pártnak.
Az USA közéletének legnagyobb sztorija végzetes is lehet az amerikai elnök számára.
Egyre inkább úgy érződik, hogy a magyar kormánypárt nem csak az online világban kerül vesztes helyzetbe.
Özgür Özel százezreket visz az utcákra tüntetni.
Hiába nőttek a fizetések, visszafogott a vásárlási kedv.
A Gyurcsány-tánc óta nem láttunk ilyet.
Már most is csak drágán lehet vizet szerezni Kabulban, gyakoriak a rossz víz miatti megbetegedések.