szerző:
MTI
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A csatornát felügyelő hatóság nagyjából egymilliárd dolláros kompenzációt vár a konténerhajó üzemeltetőjétől.

Egyelőre nem engedik elhajózni Egyiptomból azt a konténerszállító hajót, amely március végén hat napig eltorlaszolta a Szuezi-csatornát. A tengeri átkelőt felügyelő hatóság csak azután engedi útjára az Ever Givent, hogy lezárultak a tárgyalások az incidens miatt követelt kártérítésről – közölte kedden a hajót üzemeltető japán cég, a Soei Kiszen.

A 400 méter hosszú, több mint 200 ezer tonnás Ever Given március 23-án az erős szélben átlósan beszorult a csatorna egyik szűk, déli szakaszában, aminek következtében teljesen leállt a forgalom az Európa és Ázsia közötti legrövidebb hajózási útvonalon. A március 29-én kiszabadított hajót a Szuezi-csatorna Hatóság (SCA) vizsgálatának idejére egy tóra vontatták, amely a csatorna két szegmensét választja el.

Sinohara Jumi, a Soei Kiszen cégvezető helyettese megerősítette, hogy az SCA kárrendezést kért, de részletekre nem tért ki. Az SCA névtelenséget kérő egyik tisztségviselője pedig közölte, hogy a hajót bírósági határozat alapján nem engedik elhajózni.

Oszama Rabi, az SCA elnöke korábban közölte, hogy a hatóságok peren kívüli kártérítés kialkudásán fáradoznak az Ever Given japán tulajdonosaival. Az SCA elnöke akkor elmondta, hogy

több mint egymilliárd dollár kompenzációt várnak,

s nem engedik el a hajót, amennyiben a kérdés rendezése jogi útra terelődne. Mint mondta, ez az összeg magában foglalja a mentési művelet költségeit, illetve a forgalom leállásából eredő bevételkiesést és költségeket.

Rabi vasárnap este az On TV egyiptomi kereskedelmi televízió műsorában arról beszélt, hogy az egymilliárd dolláros kártérítés előzetes becslés, a végösszeg lehet ennél „kicsivel több, vagy kevesebb” is.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!